• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103499
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wpEAR
+
-

جاعلان 10میلیاردی در دام پلیس


2جاعل حرفه‌ای که با راه‌اندازی چندین دفتر مهندسی در نقاط مختلف تهران اقدام به تهیه اسناد جعلی بیمه تامین اجتماعی و همچنین پایان‌کار پروژه‌های عمرانی و ساختمانی می‌کردند دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس امنیت عمومی تهران برای دستگیری متهمان از چند هفته پیش و زمانی آغاز شد که گزارش‌هایی مبنی بر ارائه اسناد جعلی بیمه تامین اجتماعی و همچنین پایان کار پروژه‌های عمرانی و ساختمانی به نهادهای مختلف در اختیار مأموران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که تمامی این اسناد به یک شکل و به‌صورت کاملا حرفه‌ای جعل شده‌اند و احتمالا جاعلان آنها اعضای یک باند هستند. مأموران متوجه شدند که این افراد با شناسایی طعمه‌هایشان، از آنها مبالغ هنگفتی دریافت کرده و در عوض این اسناد جعلی را در اختیارشان قرار می‌دادند. اما زمان    ارائه این اسناد به نهادهای مختلف   معلوم شده بود که تمامی آنها جعلی هستند.
با شروع تحقیقات پلیسی، تیمی از مأموران به پرس‌و‌جو از افرادی پرداختند که این اسناد را در اختیار داشتند. در بررسی سرنخ‌‌هایی که از آنها به‌دست آمده بود، موفق شدند ردپای 2جاعل حرفه‌ای را در این پرونده شناسایی کنند. در ادامه تحقیقات، مخفیگاه این افراد در 2‌نقطه از پایتخت، یکی در حوالی میدان سبلان و دیگری در محله پونک شناسایی شد. پس از هماهنگی‌های قضایی، مأموران راهی آنجا و در 2عملیات ضربتی موفق شدند 2جاعل حرفه‌ای را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان 30برگ اسناد دولتی جعلی مربوط به بیمه تامین‌اجتماعی و جواز پایان کار شهرداری برای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و تجهیزات دفاعی کشف شد، اما این پایان کار پلیس نبود. چرا که در ادامه تحقیقات معلوم شد که متهمان چند دفتر کار در قالب دفاتر مهندسی در نقاط مختلف تهران راه‌اندازی و از این طریق اقدام به شناسایی طعمه‌هایشان کرده‌اند. زمانی که طعمه‌ها برای گرفتن اسناد مورد نظر به آنجا می‌رفتند در ازای هر سند 50 تا 200میلیون تومان از آنها می‌گرفتند و در عوض سند جعلی در اختیارشان قرار می‌دادند. با این اطلاعات ماموران دفاتر جاعلان را شناسایی و در بازرسی آنجا 25سند جعلی دیگر نیز کشف کردند.
سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اوراق جعلی کشف شده از این 2 نفر را بیش از 10میلیارد تومان برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان در بازجویی‌ها به جعل این اسناد اعتراف کردند و  گفتند که از حدود یک سال قبل اقدام به جعل اسناد و فروش آنها به مشتریانشان کرده و از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب زده‌‌اند. به گفته آنها مشتریانشان اغلب سازندگان برج‌های مسکونی و پروژه‌های عمرانی بودند که قصد گرفتن پایان کار داشتند و آنها پس از دریافت مبالغ کلانی از این افراد، اسناد جعلی به آنها می‌فروختند.
سردار ذوالقدری با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، ادامه داد:‌ تحقیقات پلیس برای کشف جزئیات بیشتر از این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید