• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
پنج شنبه 5 تیر 1399
کد مطلب : 103365
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KrYGY
+
-

پرواز پر استرس

استقلال به رعایت نشدن فاصله اجتماعی در پرواز تهران- اهواز اعتراض کرد اما مسئولان شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مدعی شدند که دلیل این اعتراض، کم اطلاعی از مقررات است

پرواز پر استرس


کاروان استقلال عصر روز سه‌شنبه در حالی تهران را به مقصد اهواز ترک کرد که قابل پیش‌بینی بود این پرواز آبی‌ها با ماجراهای زیادی روبه‌رو شود. ماجرا زمانی جذاب شد که تصویر منتشرشده در اینستاگرام دکتر کاوه ستوده، پزشک باشگاه استقلال، نشان می‌داد این پرواز چیزی نبوده که استقلالی‌ها انتظارش را می‌کشیدند. آبی‌پوشان چند روز قبل از سفر، چند بلیت اضافه هم تهیه کرده بودند تا با غیبت برخی اعضای تیم، چند ردیف با دیگر مسافران فاصله داشته باشند ولی آنها به محض رسیدن به فرودگاه ادعا کردند که این بلیت‌ها فروخته شده است.روز گذشته احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال در یک مصاحبه رادیویی در این خصوص گفت: «با وجود اینکه بیش از 15بلیت اضافه تهیه کرده بودیم، نمی‌دانم روی چه حسابی عزیزان هواپیما را کامل پر کردند. بازیکنان تیم ما حتی یک صندلی با هم فاصله نداشتند. ما دو به یک بلیت گرفته بودیم ولی به‌نظرم حتی بیش از ظرفیت پرواز بلیت فروخته بودند. این اصلا حرکت خوبی نبوده و البته ما به این موضوع اعتراض کردیم و من پیگیر این ماجرا خواهم بود.» گفتنی است که مدیرعامل باشگاه استقلال برای پیگیری موضوع، نامه‌ای اعتراضی به سازمان لیگ فوتبال نوشته و از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی گلایه کرده است. استقلالی‌ها از سازمان لیگ خواستند تا مسئله را با شرکت‌های هواپیمایی بررسی کنند و به نتیجه برسانند.

توضیحات ایرلاین
بعد از این اتفاقات اما روابط‌عمومی ایران ایرتور، ایرلاینی که استقلالی‌ها از آن بلیت تهیه کرده بودند، به ادعای مسئولان این باشگاه واکنش نشان داد. به گفته رضایی، مدیر روابط‌عمومی این ایرلاین، باشگاه استقلال برای 50نفر بلیت خریده بوده اما با 40نفر از اعضایش عازم اهواز می‌شود و ۱۰مسافر از اعضای تیم برای سفر به فرودگاه مراجعه نکردند. توضیح مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه بلیت‌های اضافی خریداری‌شده برای راحتی اعضای تیم بوده، ناشی از عدم‌اطلاع سعادتمند از مقررات مسافرت هوایی است. رضایی در قسمت مهمی از حرف‌هایش تأکید کرد: «مطابق مقررات فروش هواپیمایی، چنانچه مسافر قصد خالی نگه‌داشتن صندلی مجاور خود را داشته باشد، باید به نام خود صندلی اضافه خرید کند و تهیه بلیت به نام شخص غیر و ادعای مالکیت از جای ایشان درصورت جا‌ماندن مسافر وجاهت قانونی ندارد. چه‌بسا اگر 10مسافر جامانده تیم به فرودگاه می‌آمدند، این شرکت با کمال میل آنها را پذیرش می‌کرد.» رضایی حتی به این نکته هم اشاره کرده که برخلاف ادعای مدیرعامل استقلال، 10بلیت اضافه خریداری‌شده توسط نماینده این باشگاه به هیچ مسافر دیگری فروخته نشده چرا‌که پرواز دیروز 20جای خالی داشته و اگر قرار بود بلیتی فروخته شود، از آن 20جای خالی استفاده می‌شد.البته استقلالی‌ها بحث رعایت فاصله اجتماعی در هواپیما را هم مطرح کردند که مسئولان ایرلاین اینگونه پاسخ دادند: «امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما وجود ندارد. گاهی اوقات به‌خاطر وزن هواپیما ممکن است حتی اگر مسافران کمی در یک پرواز باشند، آنها در کنار همدیگر بنشینند و فاصله زیادی بین‌شان نباشد.» به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها در محاسبات‌شان بابت گرفتن بلیت اضافه اشتباه کرده‌اند، هر‌چند که پول هزینه‌شده در این خصوص به‌حساب باشگاه بازمی‌گردد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید