• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 تیر 1399
کد مطلب : 103015
+
-

مرد روزنامه‌خوان راز گروگانگیران را فاش کرد

مرد روزنامه‌خوان راز گروگانگیران را فاش کرد


مرد جوان که ماجراهای زیادی درباره گروگانگیری در صفحه حوادث روزنامه‌ها خوانده بود، توانست با هوشیاری دوستش را از دام گروگانگیران نجات دهد.
به گزارش همشهری، شامگاه 29خرداد‌ماه مردی جوان سراسیمه به کلانتری 142کن رفت و گفت: احتمال می‌دهم دوستم را گروگان گرفته باشند. او توضیح داد: دقایقی قبل دوست صمیمی‌ام به نام فرهاد با من تماس گرفت و گفت برایش یک گوشی آیفون آخرین مدل و 20میلیون تومان پول نقد ببرم. فرهاد خیلی هراسان بود و از صدایش می‌شد فهمید که مضطرب است و استرس دارد. او گفت نیاز مالی پیدا کرده اما متوجه شدم که گوشی‌اش را روی بلندگو گذاشته و حدس زدم که اتفاقی برایش رخ داده است. با این حال به او گفتم فورا پول و گوشی را جور می‌کنم. او برای یک ساعت بعد در یکی از خیابان‌های فرعی شهران قرار گذاشت و گفت به جای خودش، مردی جوان به محل قرار می‌آید تا پول و موبایل را بگیرد. پس از اینکه تماس قطع شد، تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع بدهم. چرا که من صفحه حوادث روزنامه‌ها را زیاد می‌خوانم و با این شگرد گروگانگیران آشنایی کامل دارم.

آدم‌ربایان در دام 
با اظهارات مرد جوان، مأموران پلیس از او خواستند تا در محل قرار حاضر شود و نقش بازی کند. این درحالی بود که آنها اطراف محل را به‌صورت نامحسوس زیرنظر داشتند. وقتی مردی برای تحویل گرفتن گوشی موبایل و پول در محل قرار حاضر شد، مأموران وی را دستگیر کردند. این مرد در ابتدا ادعا کرد که گروگان مزاحم همسرش شده و برای همین او را گروگان گرفته است. با اطلاعاتی که او در اختیار مأموران قرار داد، ‌آنها راهی مخفیگاه وی شدند و گروگان را آزاد کردند. 
جوان گروگان اما روایت دیگری مطرح کرد و چنین گفت: چند روز قبل با اتومبیلم در حال رفتن به خانه بودم که زنی را کنار خیابان دیدم و او را سوار کردم تا به مقصدش برسانم. زن جوان خودش را شهرزاد و مجرد معرفی کرد. حتی شماره موبایلش را در اختیارم قرار داد. پس از آن با هم تلفنی صحبت می‌کردیم تا اینکه روز حادثه مرا به خانه‌اش دعوت کرد. وقتی قدم در خانه گذاشتم، 2مرد که قمه به‌دست داشتند تهدیدم کردند و یکی از آنها مدعی شد شهرزاد همسرش است. او تهدید کرد که اگر 3میلیاردتومان به وی ندهم، مرا می‌کشد. در نهایت راضی شد که به دوستم زنگ بزنم و از او بخواهم یک گوشی آیفون و 20میلیون تومان پول برایم بیاورد و علاوه بر این چک 3میلیاردی به او بدهم. وقتی با دوستم تماس گرفتم، خوشبختانه مشکوک و فرشته نجاتم شد.

حقیقت تلخ
ماموران در ادامه، زن جوان و مرد دیگری را که در این ماجرا نقش داشت دستگیر کردند. زن جوان وقتی پیش روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت، اعتراف کرد که با نقشه قبلی مردان ثروتمند را شناسایی کرده و دست به اخاذی از آنها می‌زده است. او گفت: از وقتی شوهرم به دام اعتیاد گرفتار شد زندگی‌مان رو به تباهی رفت. او از من می‌خواست به‌عنوان مسافر کنار خیابان بروم و سوار خودروهای مدل بالا بشوم. پس از آن با راننده‌ها طرح دوستی بریزم و آنها را به خانه بکشانم. بعد از آن شوهرم و دوستش وارد بازی می‌شدند. آنها با تهدید از طعمه‌ها عکس و فیلم مستهجن تهیه می‌کردند و دست به اخاذی می‌زدند. این زن ادامه داد: شوهرم به من اطمینان داده بود که هیچ‌یک از طعمه‌ها به‌خاطر آبرویشان شکایت نمی‌کنند. از طرفی مرا تهدید می‌کرد و مجبور شده بودم که درخواستش را اجرا کنم.
با اعترافات این زن، برای هر 3 عضو باند قرار قانونی صادر شد. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید