• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 103001
+
-

رشد 3.3درصدی بورس

شاخص کل بورس تهران دیروز با 41هزار واحد رشد، معادل 3.3درصد رشد کرد و  175هزار میلیارد تومان به ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرا بورس اضافه شد. 
به گزارش همشهری، درشرایطی که گمان می‌رفت تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی بازار سهام تأثیر منفی داشته باشد، اما دیروز شاخص کل بورس تهران با قدرت به رشدش ادامه داد و جمعا با 3.3درصد رشد به یک میلیون و 270هزار واحد رسید. با این مقدار رشد، بیش از 175هزار میلیارد تومان به ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس اضافه شد و ارزش کل بازار سهام ایران به 5 هزار  و 687میلیارد تومان رسید.
سهامداران دیروز جمعا 17هزارو 265میلیارد تومان اوراق بهادار خریدند که در مقایسه با معاملات روز چهارشنبه هفته قبل 2557میلیارد تومان کاهش نشان می‌داد.  در داد و ستد‌های دیروز سهامداران حقوقی، بخش زیادی از سهام شرکت‌های شستا، سرمایه‌گذاری خوارزمی و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را خریدند، اما در مقابل بخش زیادی از سهام بانک‌های صادرات و تجارت، سایپا و گروه بهمن را به ‌دلیل تشکیل صف‌های سنگین خرید و قفل شدن سهام این شرکت‌ها به سهامداران حقیقی فروختند تا قفل سهام این شرکت‌ها باز شود.این روزها بخش عمده تمرکز سهامداران حقیقی به سمت سهام شرکت‌های خودروسازی و بانکداری معطوف است و بخش زیادی از نقدینگی در حال ورود به این 2 صنعت است.این در حالی است که در چند هفته قبل، نقدینگی در حال ورود به پالایشگاه‌ها بود، اما از اواخر هفته قبل بخشی از نقدینگی با هدف خرید سهام بانک‌ها و خودروسازان از سهام پالایشگاه‌ها خارج شد. این روز‌ها همچنین بخشی از نقدینگی که از آن با نام پول هوشمند یاد می‌شود در حال ورود به صنعت فلزات اساسی است. 
در داد و ستد‌های روز گذشته مانند روال یک‌ماه گذشته قیمت سهام شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های دولتی رشد کرد و شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و گل گهر، بیشترین نقش را در صعود 3.3درصدی شاخص داشتند.دیروز در مجموع قیمت سهام 257شرکت در بورس رشد و 66شرکت کاهش یافت و قیمت 7شرکت هم تغییر نکرد.در فرابورس نیز قیمت سهام 210شرکت رشد و 63شرکت کاهش یافت و قیمت سهام 10شرکت هم تغییر نکرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید