• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 103000
+
-

گره معاملاتی در بازار خودرو؛ رشد قیمت در رکود مطلق

خودرو
گره معاملاتی در بازار خودرو؛ رشد قیمت در رکود مطلق

بررسی تحولات بازار خودروی تهران از نوسان رو به بالای قیمت‌ها حکایت دارد، آن هم در شرایطی که به گواهی فعالان بازار، رکود سختی بر معاملات حاکم است.
در روزهای پس از فروش فوق‌العاده خودروسازان، میانگین قیمت خودروهای داخلی تا 15میلیون تومان افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس از ۱۱۴ به ۱۲۶میلیون تومان، پژو۴۰۵ از ۱۱۱ به ۱۲۶میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ۲ از ۱۱۸ به ۱۳۷میلیون تومان، پژو۲۰۶ صندوقدار V8 از ۱۵۵ به ۱۶۵میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۵۵ به ۱۶۸میلیون تومان و پژو پارس از ۱۳۷ به ۱۵۰میلیون تومان افزایش داشته است.
همچنین در گروه سایپا و در مدت‌زمان یادشده، قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ از ۷۲ به ۸۰میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۶۷ به ۷۳میلیون تومان، تیبا ۲ از ۸۵ به ۹۲میلیون تومان، ساینا از ۸۶ به ۹۲میلیون تومان و کوئیک از ۹۲ به ۱۰۰میلیون تومان افزایش یافته است. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت درباره شرایط فعلی بازار خودرو به ایرنا می‌گوید: این روزها در عمل تقاضایی برای خرید و همچنین فروشنده‌ای در بازار نیست، اما آنانی که خودرو در اختیار دارند، قیمت‌های دلخواه خود را ارائه می‌کنند. به‌گفته او، نوسانات ارزی نیز با اثرگذاری روانی سبب شده تا رشد بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم. موتمنی خریدوفروش‌های این روزهای بازار را در حد صفر عنوان کرده و اظهار می‌کند: برخی نمایشگاه‌داران در یک‌ماه اخیر حتی یک قرارداد خودرو ننوشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید