• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102925
+
-

بازگشایی سالن‌های سینما در اروپا و آمریکا

گزارش
بازگشایی سالن‌های سینما در اروپا و آمریکا


آرش نهاوندی ـ روزنامه نگار

سینه ورلد، دومین کمپانی بزرگ و مالک سالن‌های سینما در دنیا اعلام کرده است که از اواخر‌ ماه ژوئن و اوایل ‌ماه ژوئیه 2020(تیرماه 1999) تمام سالن‌های سینمای خود را در آمریکا، بریتانیا و اروپا با دریافت مجوزهای دولتی و در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی پساکرونا بازگشایی خواهد کرد. از سویی دیگر کمپانی بریتانیایی ووئه، مالک سالن‌های سینما در اروپا نیز اعلام کرده است که در روز 4ژوئیه(14تیر) آماده بازگشایی سالن‌های سینمای خود است.
به گزارش ورایتی، پس از اعلام این خبر که فیلم‌ تنت(انگاشته) ساخته کریستوفر نولان و فیلم مولان قرار است به‌زودی منتشر شوند، اکنون تعیین تاریخی برای اکران و نمایش این فیلم‌ها نیز امکان‌پذیر شده است. بنا بر آخرین اخبار انتشار یافته در سایت ورایتی، فیلم تنت در 31ژوئیه در فرمت‌های مکس، 35میلی‌متری و 70میلی‌متری توسط کمپانی برادران وارنر اکران خواهد شد. بنابر آخرین اخبار کمپانی ووئه 80درصد از سالن‌های سینمای خود را  در اروپا تا 4ژوئیه بازگشایی خواهد کرد. سینه ورلد و پیکچر هوس دیگر کمپانی‌های بزرگ سالن‌های سینما نیز اعلام کرده‌اند که از تاریخ 10ژوئیه(20تیر) سالن‌های سینمای خود را در آمریکا و اروپا بازگشایی خواهند کرد.
البته کمپانی ووئه تا‌کنون 41سینمای خود را در کشورهای دانمارک و هلند بازگشایی کرده است. این کمپانی در آلمان نیز نیمی از سالن‌های سینمای خود را باز کرده است.
پیش‌تر در‌ماه مه 2020اعلام شده بود که در انگلیس سینماها آخرین واحدهای اقتصادی خواهند بود که بازگشایی خواهند شد. به‌نظر می‌رسد تاریخی که کمپانی‌های مالک سالن‌های سینما اعلام کرده‌اند 2 هفته پیش از موعد مقرر بازگشایی سینماها باشد. از این‌رو همچنان مشخص نیست دولت‌های اروپایی به موقع مجوز بازگشایی سالن‌ها را صادر کنند.
در پی شیوع کرونا و بسته شدن بسیاری از سالن‌های سینما راه‌حل‌های جایگزینی برای دیدن فیلم ازجمله به‌صورت آنلاین و درایو این (دیدن فیلم از درون خودرو در فضای باز) پیش‌بینی شده بود؛ راه‌حل‌هایی که به‌طور موفقیت‌آمیزی در کشورهای اروپایی و آمریکایی اجرا شد. به‌ویژه در آمریکا، سینماهای درایو این بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان به سینما قرار گرفت. پیش‌تر اما حتی امکان برگزاری آنلاین تعدادی از فستیوال‌های سینمایی نیمه اول 2020مطرح شد که البته این پیشنهاد از سوی مسئولان جشنواره کن به‌عنوان مهم‌ترین جشنواره سینمایی سال رد شد و مسئولان این جشنواره تصمیم گرفتند فیلم‌های خود را با برچسب کن 2020در جشنواره ونیز نمایش دهند. برخی از جشنواره‌های نیمه اول سال مانند جشنواره لوکارنو اما به‌صورت آنلاین برگزار شد.
روند آغاز به‌کار تولید و ساخت فیلم‌های سینمایی بستگی به تامین موارد ایمنی در زمینه بهداشت کارکنان این صنعت دارد. درصورت تامین موارد بهداشتی و حل‌کردن مشکلات بیمه‌ای کارکنان سینما به‌احتمال زیاد در ماه‌های آتی سال 2020به‌ویژه ماه‌های آغازین نیمه‌دوم این سال، شاهد بازگشایی استودیوها در اروپا و آمریکا خواهیم بود. براساس خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها روند آغاز ساخت فیلم‌های جدید در عصر پساکرونا در استودیوهای هالیوود زودتر از ماه‌های ژوئیه و آگوست 2020(مرداد و شهریور 1999) آغاز نخواهد شد. پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه‌تر نیز حکایت از آن دارد که ساخت فیلم‌های هالیوودی در دوره پساکرونا در‌‌ ماه سپتامبر (شهریور - مهر) کلید خواهد خورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید