• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102839
+
-

درحاشیه سیاست

  ارتباط طبری با باند احمدی‌نژاد
محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصولگرا در واکنش به دادگاه اکبر طبری با هشتگ‌های هاشمی شاهرودی، قوه قضاییه و احمدی‌نژاد نوشت: «شنیده‌ام با شروع رسیدگی به پرونده اکبر طبری، یکی از مدیران دولت احمدی‌نژاد که از زمان مرحوم هاشمی شاهرودی با قوه قضاییه ارتباطات مفسده‌انگیزی داشت قصد خروج از کشور را دارد که به‌دلیل کرونا هنوز موفق نشده. زمان مناسبی برای بررسی فسادهای باند احمدی‌نژاد و رابطه‌شان با طبری است.» (خبرآنلاین)

  انتقاد جلیلی از راهبرد مذاکره ظریف
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشت: «بدتر از فشار اقتصادی دشمن، آن است که کسانی در داخل کشور با آنکه شاهد این دشمنی آشکار هستند، می‌گویند اگر لازم باشد مجددا مذاکره خواهیم کرد؛ مگر دفعات قبل که لازم دیدید، چه فرجامی را به ارمغان آوردید؟» این اظهارات جلیلی درحالی مطرح شد که وزیر خارجه در گفت‌وگویی تأکید کرده بود: «من طرفدار منافع ملی ایران هستم. اگر منافع ملی ایران و مردم مستلزم این باشد که مذاکره بکنیم، مذاکره می‌کنم. در هیچ مذاکره‌ای شما نمی‌توانید به طرف مقابل‌تان اعتماد کنید. روابط بین‌الملل براساس بی‌اعتمادی است. برای همین است اگر قرار بود به کسی اعتماد کنیم، برجام ۱۵۰صفحه نمی‌شد بلکه 2صفحه می‌شد که ما می‌گفتیم ما سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم و آنها هم می‌گفتند تحریم‌ها را برمی‌داریم.»

  پاسخ هواپیمایی ماهان به یک داستان
در پی انتشار گفت‌وگویی از شخصی به‌نام امیر اسداللهی درباره پرواز ماهان و حمل بار ممنوعه و حضور سردار شهید سلیمانی در این پرواز، شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد نقل چنین داستانی وهم‌آلود، زاییده ذهنی خلاق و داستان‌پرداز است و نمی‌تواند به هیچ روی دستاویزی برای دشمنی‌های آتی معاندین شود. به‌گزارش جماران، شرکت هواپیمایی ماهان اعلام آمادگی کرده است تا چنانچه هریک از رسانه‌های معاند، سند یا مدرکی دال بر ادعای مطرح‌شده در مورد این پرواز اعم از تاریخ پرواز، شماره پرواز یا هر ادعای دیگری دارند با ذکر جزئیات آن بیان نمایند تا مورد بررسی قرار دهد. در توضیحات شرکت هواپیمایی ماهان آمده است: امروز که سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به آرزوی دیرین خود رسیده، بعید نیست که عده‌ای بخواهند با جعل حکایت و طرح داستان‌های خیالی برای خود شهرتی دست و پا کرده و آن شهید عزیز را مدیون جانفشانی خود قلمداد کنند... این قرائت خوش‌بینانه از نقل چنین حکایت‌های کذبی است؛ وا اسفا اگر در هم‌راستایی و هم‌داستانی با دشمنان کشور و به‌منظور مستند‌سازی‌ تخلف شرکت هواپیمایی ماهان باشد تا برای تحریم‌های جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد یا ماهان را شرکتی نظامی معرفی نماید و اعتماد عمومی را خدشه‌دار کند.

  مبنای رد صلاحیت احمدی‌نژاد
حسن غفوری‌فرد، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره نامزدهای احتمالی انتخابات1400 به محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده و گفته است: در ماجرای ورود به انتخابات در سال۹۶ شاهد بودیم که رهبر انقلاب با نهی آقای احمدی‌نژاد حضور ایشان را به صلاح ندانستند، آقای احمدی‌نژاد هم پس از اطلاع از نظر رهبری اعلام کرد که از فرمایش رهبر انقلاب اطاعت می‌کند، اما در عمل همگان شاهد بودند که او نظر مقام معظم رهبری را نیز نادیده گرفت. بنده معتقدم فردی که حرف خودش را هم تغییر می‌دهد و بر آنچه موضوع اطاعت از نظر مقام معظم رهبری بوده پایبند نمی‌ماند، هرگز نمی‌تواند نظر مردم را بار دیگر به خود جلب کند. شاهد بودیم که بعد از سال۹۶ آقای احمدی‌نژاد بنا را بر مخالفت با محکم‌ترین اصول انقلاب اسلامی گذاشته‌اند، که یکی از همین اصول، اصل اساسی «ولایت فقیه» است.

 کره ای ها پول ایران را نمی دهند
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: منابع مالی ایران در کره‌جنوبی، مرتبط به فروش میعانات گازی و بهترین محصولات نفتی ایران است که کره‌ای‌ها آن را دریافت کرده‌اند. به گزارش صدا و سیما، غلامرضا انصاری با بیان این‌که «کره‌ای‌ها تاکنون از بازگرداندن منابع مالی به ایران امتناع کرده‌اند و ما رفتار کره جنوبی را نمی‌پسندیم»، اظهار داشت: رفتار دولت کره جنوبی در موضوع منابع مالی کشورمان، رفتار بسیار غیر دوستانه و غیر حرفه‌ای است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید