• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 خرداد 1399
کد مطلب : 102642
+
-

استارتاپ‌ها در خدمت محیط‌زیست

معرفی 10 استارتاپ برتر اروپایی که قصد دارند با روش‌های نوین، اقیانوس‌های جهان را نجات دهند

محیط‌زیست روزهای بسیار سخت و تلخی را سپری می‌کند. انسان‌ها در خشکی و دریا، تولید آلودگی می‌کنند و هر روز به تخریب کره‌زمین به اشکال گوناگون می‌پردازند. در کنار نهادها، سازمان‌ها و سمن‌هایی که کارشان کمک به نجات محیط‌زیست است، برخی استارتاپ‌ها نیز در این راستا حرکت می‌کنند. در اینجا، 10استارتاپ برتر اروپایی در زمینه نجات اقیانوس‌ها را معرفی می‌کنیم.

Ocean Cleanup
  تاسیس: 2013
  دفتر مرکزی: روتردام - هلند
هدف اصلی این مؤسسه غیرانتفاعی که فعال‌ترین استارتاپ در حوزه اقیانوس محسوب می‌شود، پاکسازی 90درصد پلاستیک‌ها تا سال2040از دریاها و اقیانوس‌هاست.

Plastic Odyssey
  تاسیس: 2017
  دفتر مرکزی: مارسی - فرانسه
مأموریت استارتاپ اودیسه، ایجاد راه‌حل‌هایی با استفاده از فناوری و منبع باز برای امکان استفاده مجدد از پلاستیک به‌منظور ساخت اشیای مفید دیگر است.

Searious Business
  تاسیس: 2016
  دفتر مرکزی: آیندهوون
این استارتاپ برنامه‌ها و راه‌حل‌هایی را به برندهای بزرگی که می‌خواهند رد پای پلاستیک و مواد پلاستیکی را در محصولات خود کاهش دهند، ارایه می‌دهد.

River cleaning
  تاسیس: 2018
  دفتر مرکزی: ونتو - ایتالیا
ماموریت آنها جلوگیری از رسیدن زباله‌های پلاستیکی به دریاها و اقیانوس‌هاست. سیستم پاکسازی آنها متشکل از یک خط مورب از شناورهایی است که در طول مسیر رودخانه حرکت کرده و زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

Ocean Bottle
  تاسیس: 2018
  دفتر مرکزی: لندن - انگلستان
این استارتاپ 2 هدف اصلی را دنبال می‌کند: بازیافت پلاستیک و طراحی بطری‌های آب. در اصل آنها می‌خواهند استفاده از بطری‌های پلاستیکی یکبار مصرف را از بین برده و بطری‌های جدیدی را وارد بازار کنند.

Sulapac
  تاسیس: 2016
  دفتر مرکزی: هلسینکی - فنلاند
این استارتاپ محصولات کاملاً تخریب‌پذیر و عاری از میکروپلاستیک را از چوب و الیاف پایدار می‌سازد. البته شاید این کار به‌طور مستقیم به پاکسازی‌ اقیانوس‌ها کمک نکند، اما به مرور زمان چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

Ichthion
  تاسیس: 2017
  دفتر مرکزی: لندن - انگلستان
این استارتاپ که دفتری هم در اکوادور دارد، با طرح خود توانست مقادیر بسیار زیادی از پلاستیک‌های موجود در اقیانوس‌ها را استخراج کند. آنها سیستمی را در رودخانه‌ها و دریاها نصب می‌کنند که کارش جمع‌آوری زباله است.

tide#
  تاسیس: 2018
  دفتر مرکزی: بازل - سوئیس
با اینکه سوئیس هیچ خط ساحلی‌ای ندارد، اما این باعث نشده که آنها به سمت مبارزه با آلودگی اقیانوس‌ها و دریاها نروند. tide# به ساخت مواد قابل استفاده از پلاستیک‌های دست‌دوم می‌پردازد و از این راه به نجات آب‌ها از شر زباله‌ها و ضایعات پلاستیکی کمک می‌کند.

Notpla
  تاسیس: 2012
  دفتر مرکزی: لندن - انگلستان
این استارتاپ می‌خواهد انقلابی را در استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف ایجاد کند. در اصل آنها قصد دارند، ماده‌ای به نام Notpla که ساخته شده از جلبک دریایی و گیاهان است را جایگزین پلاستیک‌های یک‌بار‌مصرف کنند.

The Great Bubble Barrier
  تاسیس: 2017
  دفتر مرکزی: آمستردام - هلند
آنها محصولی را تولید کرده‌اند که ضایعات و زباله‌های پلاستیکی را از داخل رودخانه‌ها و کانال‌ها بیرون می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که این مواد وارد آب اقیانوس‌ها و دریاها شود.

ساخت مواد قابل استفاده از پلاستیک‌های دست‌دوم
با اینکه سوئیس هیچ خط ساحلی‌ای ندارد، اما این باعث نشده که آنها به سمت مبارزه با آلودگی اقیانوس‌ها و دریاها نروند. tide# به ساخت مواد قابل‌استفاده از پلاستیک‌های دست‌دوم می‌پردازد و از این راه به نجات آب‌ها از شر زباله‌ها و ضایعات پلاستیکی کمک می‌کند

این خبر را به اشتراک بگذارید