• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102576
+
-

صاحب باشگاه بیلیارد، سرکرده باند سرقت از آرایشگاه‌های زنانه

سرقت از روی هیجان

سرقت از روی هیجان

زن جوان در نقش مشتری وارد آرایشگاه‌های زنانه می‌شد و وقتی همه‌‌چیز را برای سرقت مناسب می‌دید، همدستان خشن‌اش را برای دستبرد به آنجا می‌فرستاد.به گزارش همشهری، اعضای این باند مخوف از اواخر سال گذشته تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه چند روز پیش دستگیر شدند. نخستین سرقت این باند، دستبرد به آرایشگاه زنانه‌ای در شمال تهران بود. در آن روز زن جوانی درنقش مشتری وارد آرایشگاه شد و چند سؤال از کارکنان آنجا پرسید. او کمی بعد بی‌آنکه کسی به وی شک کند آرایشگاه را ترک کرد و چند دقیقه بعد از رفتن او ناگهان 2 مرد که کلاه به سر و ماسک بهداشتی به‌صورت داشتند وارد آرایشگاه شدند. کارکنان و مشتریان آرایشگاه با دیدن 2مرد وحشت کردند و مردان نقابدار با چاقو زنان را تهدید کردند و دست‌وپایشان را با طناب بستند. سپس از آنها خواستند تا هرچه پول و طلا دارند در اختیارشان قرار دهند. زنان یکی پس از دیگری طلاها و پول‌هایشان را تحویل دزدان دادند اما یکی از آنها مقاومت کرده و حاضر نمی‌شد سرویس برلیانش را به دزدان بدهد. در این شرایط یکی از سارقان با چاقو ضربه‌ای به او زد و زخمی‌اش کرد و بعد با سیم‌چین جواهرات زن را دزدید.
پس از فرار دزدان خشن، ماجرا به پلیس گزارش شد و گروهی از مأموران راهی محل شدند و تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان آغاز کردند. کارآگاهان پس از بازبینی تصاویر دوربین مداربسته‌ ‌موفق شدند شماره پلاک خودروی متهمان را به‌دست آورند اما آنطور که مشخص بود متهمان تحت عنوان مسافر سوار بر این خودروی پراید شده و با تهدید چاقو، خودرو را سرقت کرده بودند. با کمک صاحب اصلی پراید سرنخی از متهمان به‌دست آمد و به این ترتیب زن جوانی که از اعضای باند بود در اسلامشهر دستگیر شد. او راز سرقت‌های سریالی‌شان را فاش کرد و گفت 3همدست دارد که 2 نفر از آنها در نقش سارق وارد آرایشگاه‌ها می‌شدند و نفر سوم پشت فرمان خودرو منتظر بقیه می‌ماند. با اطلاعاتی که او در اختیار پلیس قرار داد 3همدست وی نیز دستگیر شده و با دستور علی وسیله‌ایردموسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

سرکرده دزدان 
سردسته باند دستبرد به آرایشگاه‌های زنانه جوانی است 27ساله. او صاحب باشگاه بیلیارد در اطراف تهران است و می‌گوید که به‌خاطر هیجان دزدی و کمک به دوستانش باند سرقت راه‌ انداخته است.
فقط به‌خاطر تجربه هیجان سارق شدی؟
هم می‌خواستم هیجان را تجربه کنم و هم به دوستانم کمک کنم. چون برخی از آنها وضع مالی خوبی ندارند و تصمیم به سرقت گرفتم که اینطوری به آنها پول برسانم.
چرا برای این کار سرقت از آرایشگاه‌ها را انتخاب کردی؟
به‌نظرم کار سختی نبود. چون می‌شد با یک چاقو تهدیدشان کنی و آن وقت هرچه می‌خواهی از آنها بدزدی. از طرفی معمولا زنان در اینجور جاها طلاهای زیادی به‌خودشان آویزان می‌کنند.
زنی را که با شما همدست بود چطور می‌شناختی؟
از بستگان یکی از همدستانم بود. او از همسرش جدا شده بود و وضع مالی خوبی نداشت. مدتی در مهدکودک کار کرده اما اخراج شده بود. نیاز شدیدی به پول داشت.
چند وقت است که سرقت می‌کنید؟
با همدستانم در باشگاه بیلیارد خودم آشنا شدم. چون در باشگاه قمار می‌کردند همه دارایی‌هایشان را از دست داده بودند. این شد که یک روز نقشه دزدی کشیدیم و تقریبا از اسفند‌ماه سرقت‌ها را شروع کردیم. مدتی بعد اما خوردیم به کرونا و آرایشگاه‌ها تعطیل شد. چند وقت پیش دوباره شنیدم که آرایشگاه‌ها باز شده و سرقت را شروع کردیم اما دستگیر شدیم.
برای هر سرقت از خودروی سرقتی استفاده می‌کردید؟
بله. ابتدا در پوشش مسافر راننده‌ای را خفت می‌کردیم و با خودروی سرقتی به محل آرایشگاه می‌رفتیم. بعد کبری، زن جوانی که با ما همکاری می‌کرد، به‌عنوان مشتری وارد می‌شد و وضعیت را بررسی می‌کرد. بعد با پیامک به ما خبر می‌داد. من و همدستم خود را پشت در می‌رساندیم و با پوشاندن صورتمان وقتی که کبری خارج می‌شد پشت سرش وارد می‌شدیم. اگر مقاومت می‌کردند هم مجبور می‌شدیم با چاقو آنها را زخمی کنیم. البته فکر می‌کنم فقط 2 نفر بودند که مقاومت کردند و با چاقو ضربه‌ای به آنها زدیم.
با اموال سرقتی چه کردید؟
طلاها را به یک طلافروش می‌فروختیم و پولش را بین هم تقسیم کردیم اما راستش اصلا فکر نمی‌کردیم که دستگیر شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید