• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102538
+
-

بازگشت کفاشیان؛ پاتک وزیر به تاج

با وجود تلاش برخی از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون، گفته می‌شود علی کفاشیان به‌زودی سکان فوتبال را به‌دست خواهد گرفت

بازگشت کفاشیان؛ پاتک وزیر به تاج

اگر شنیده‌ها درست باشد، امروز علی کفاشیان پس از نزدیک به 2سال و 3‌ماه به ساختمان فدراسیون فوتبال باز خواهد گشت با این ایده که بتواند براساس اساسنامه، سرپرست فدراسیون شود.
فدراسیون فوتبال ایران به‌دنبال استعفای مهدی تاج، از دی‌ماه گذشته، بدون رئیس اداره می‌شود. طبق اساسنامه فدراسیون، در غیاب رئیس، نایب‌رئیس اول سرپرست خواهد شد. نایب‌رئیس اول فدراسیون، کفاشیان بود که یک سال پیش از تاج، کنار رفته بود. به این ترتیب، حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون، جانشین مهدی تاج شد.کفاشیان مدعی است با وجود کناره‌گیری، هیچ‌گاه از سمتش استعفا نداده است. او از یک طرف به‌دلیل فشار مجلس بر مدیران بازنشسته و از طرف دیگر به‌خاطر محکومیت در یک پرونده داخلی فدراسیون، مجبور شد کناره‌گیری کند. حالا هم فشار بر بازنشسته‌ها کمتر شده و هم با رأی کمیته استیناف فدراسیون، دوره محکومیت او پایان یافته است.همزمان با شایعه بازگشت کفاشیان، گروهی تلاش خود را برای ممانعت از این اتفاق آغاز کرده‌اند.دیروز خبرگزاری تسنیم در گزارشی مدعی شد که برخی از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌دنبال تنظیم نامه و جمع‌کردن امضا علیه علی کفاشیان و ارسال آن به AFC هستند تا از حضور او به‌عنوان سرپرست فدراسیون ممانعت کنند.تسنیم نوشته است که چند عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون از امضای این نامه خودداری و تأکید کرده‌اند که چنین مسائلی باید پیش از طرح در مراجع بین‌المللی، در نشست هیأت‌رئیسه حل و فصل شود.فدراسیون فوتبال این شایعه را که قرار است نامه ای با امضای اعضای هیات رئیسه به AFC نوشته شود، رد کرد.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با همشهری مدعی شد که مخالفان بازگشت کفاشیان، کسانی هستند که در گروه دوستان تاج دسته‌بندی می‌شوند؛ طبق ادعای او نامه آنها قرار است به دست وزیر برسد:«مشخص است چه کسانی دوست ندارند کفاشیان برگردد؛ همان‌هایی که در چند سال اخیر همه‌کاره فدراسیون بوده‌اند. آنها تصور می‌کنند کفاشیان اگر برگردد، به سرعت قدرت را در دست می‌گیرد و بازی از دستشان خارج خواهد شد.»حتی شنیده‌ می‌شود علی کفاشیان که تبحر ویژه‌ای در سازگاری با مدیران بالادستی دارد، توانسته است از وزارت ورزش و جوانان هم چراغ سبز بگیرد. گفته می‌شود او به مدیران این وزارتخانه اطمینان داده که سودای ریاست نخواهد داشت و کمک خواهد کرد که انتخابات بدون تنش برگزار شود.توافق با کفاشیان می‌تواند پاسخ محکم وزارت ورزش به مهدی تاج باشد که در چند هفته اخیر تلاش کرده بود پای وزیر را به پرونده جذب مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی باز کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید