• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102509
+
-

منهای فوتبال

  محرومیت ۲ساله کشتی‌گیر نقره‌ای المپیک
بلال ماخوف به اتهام نقض قوانین ضددوپینگ از سوی آژانس جهانی (WADA) با خطر محرومیت 2ساله مواجه است. بلال ماخوف که دارنده مدال طلای المپیک2012، 4مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی جهان در دسته 120کیلوگرم است، درباره محرومیت احتمالی‌اش از سوی آژانس جهانی ضددوپینگ به خبرگزاری تاس روسیه گفت: «زمانی که مأموران WADA به خانه‌ام آمدند، تازه پس از انجام عمل جراحی از آلمان بازگشته بودم. دوره توانبخشی پس از عمل بود و باید داروهای هورمونی تزریق می‌کردم. در دوره‌ای بودم که رقابتی نداشتم.»

   احتمال تعویق دوباره جام حذفی تنیس 
با صدور مجوز برگزاری مسابقات برخی رشته‌ها از ۲۲خرداد، فدراسیون تنیس درنظر داشت ادامه جام حذفی خود را در تیر‌ماه برگزار کند تا تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. فدراسیون ۱۰ تا ۱۳تیر را برای برگزاری مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال درنظر گرفته بود اما با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا گفته شده فعلا فدراسیون اطلاعیه‌ای در مورد برگزاری مسابقات منتشر نکند. قرار است یکشنبه فدراسیون تنیس و خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه‌ای داشته باشند تا در مورد برگزاری مسابقات تصمیم گرفته شود.

   تعطیلی فعالیت‌های سوارکاران معلول 
غزاله منتظم، رئیس کمیته سوارکاران معلولان درباره علت تعطیلی فعالیت‌های این کمیته گفت: «به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های سوارکاران معلول از اسفند سال گذشته تا به الان تعطیل شده و تا زمانی که فدراسیون جهانی مجوز سفر مربی فرانسوی سوارکاران معلول به ایران را ندهد، امکان برگزاری هیچ اردویی را نخواهیم داشت.»

   گلایه قهرمان وزنه‌برداری جوانان در المپیک
علیرضا یوسفی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک با گلایه از پرداخت‌نشدن پاداش مدال‌آوران المپیک۲۰۱۸ جوانان، گفت: «من در المپیک جوانان قهرمان شدم و 2سال از آن مسابقات گذشته اما خبری از پاداش‌ها نیست و فقط کمیته ملی المپیک همان زمان پاداش پای سکو را پرداخت کرد. در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا۲۰۱۸ هم قهرمان شدم و در مسابقات جوانان جهان۲۰۱۹ نیز مدال برنز‌ گرفتم اما وزارت ورزش هنوز پاداش این مدال‌ها را هم نداده است. شرایط زندگی واقعا سخت شده ‌و امسال حتی به این فکر کردم که وزنه‌برداری را کنار بگذارم و سراغ کاری بروم تا درآمد داشته باشم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید