• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102497
+
-

پیمان تبریز

4 نکته در مورد 4 تیمی که تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر کرده‌اند

پیمان تبریز

بهروز رسایلی

4 باشگاه خصوصی لیگ برتر از مدت‌ها قبل با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزارت ورزش تهدید کرده‌اند که درصورت ازسرگیری مسابقات لیگ نوزدهم، از حضور در این بازی‌ها انصراف خواهند داد. این 4 باشگاه عبارتند از: تراکتور، ماشین‌سازی، شهرخودروی مشهد و نساجی قائم‌شهر. مالکیت 2 باشگاه تبریزی به‌طور همزمان در اختیار محمدرضا زنوزی است و 2 تیم دیگر هم با او وارد ائتلاف انصراف شده‌اند. هم‌اکنون با وجود اعلام برنامه 3 هفته آینده لیگ برتر و قطعیت یافتن آغاز مسابقات از نیمه نخست تیرماه، کماکان به‌طور جسته و گریخته شاهد اصرار انصرافیون به تصمیم‌شان هستیم؛ گرچه لحن آنها کمی ملایم‌تر شده است. در مورد این 4 تیم و گروهی که تشکیل داده‌اند، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
  تراکتور و ماشین‌سازی درواقع یک نفر با 2 امضا هستند؛ یک روح در 2 بدن! به شکلی شگفت‌انگیز اغلب اتفاقاتی که در این 2 تیم رخ می‌دهد، کاملا مشابه هم است. در هیچ‌کدام از 2 باشگاه هنوز حتی یک بازیکن هم پیدا نشده که از شروع دوباره مسابقات لیگ استقبال کند. به علاوه آزمایش‌های انجام‌شده در هر دو تیم نشان داده که هر کدام از آنها 6 عضو مبتلا به کرونا دارند که این همسانی کاملا قابل توجه است. همچنین تراکتور و ماشین تنها تیم‌های لیگ برتری هستند که هنوز تمرینات گروهی کامل را آغاز نکرده‌اند یا دست‌کم چنین ادعایی دارند. با وجود نزدیکی به زمان آغاز مسابقات، بازیکنان این دو تیم به‌صورت گروه‌های چند نفره تمرین داده می‌شوند؛ ترفندی که ظاهرا نتوانسته جلوی شیوع کرونا را بگیرد!
  نساجی قائم‌شهر ازجمله تیم‌های عضو ائتلاف، در حالی زیر نامه انصراف را امضا کرده که مسئولان این تیم تا آخرین روزهای اسفند گذشته، با وجود تعطیلی مسابقات همچنان به تمرینات گروهی ادامه می‌دادند. در حقیقت آنها آخرین تیمی بودند که دست از تمرین کشیدند و البته که این رفتار با ادهاعای امروز مبنی بر انصراف در تناقض است. البته محمود فکری به‌عنوان سرمربی نساجی از بازگشایی لیگ استقبال کرده است؛ بنابراین مشخص نیست مالک باشگاه به پشتوانه کدام خرد جمعی به ائتلاف انصراف پیوسته است. برخلاف تراکتور و ماشین، تمرینات گروهی نساجی به شکل منظم ادامه دارد. نساجی از شنبه گذشته در تهران اردو زده و تمریناتش را روزانه در 2 نوبت در ورزشگاه کارگران انجام می‌دهد. آنها روز پنجشنبه در همین ورزشگاه برابر سایپا بازی دوستانه انجام دادند و به تساوی یک بر یک رسیدند.
  اگر از امضای عجیب نساجی بگذریم، شهرخودرو تنها متحد نزدیک زنوزی در داستان انصراف است. مصاحبه‌های حمیداوی در این مدت از نظر کیفیت و کمیت شباهت زیادی به موضع‌گیری‌های مالک تراکتور داشته است. بن‌مایه اظهارات مالک شهرخودرو، صیانت از سلامت بازیکنان و نیز صرفه‌جویی مالی است. با تمام اینها اما انصراف برای شهرخودرو مشکلی به‌وجود می‌آورد که تراکتور از آن معاف است. در حقیقت تیم مشهدی برخلاف متحد تبریزی‌اش، از نمایندگان ایران در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. هم‌اکنون تاریخ 24شهریور برای از سرگیری لیگ قهرمانان اعلام شده است؛ بنابراین اگر شهرخودرو در لیگ حاضر نشود، 2‌ماه دیگر مستقیما باید وارد لیگ قهرمانان شود؛ جایی که آنها هر دو بازی اول را باخته‌اند و شانس چندانی برای صعود ندارند. همه بهانه‌های الان شهرخودرو اعم از عدم‌آمادگی، خطر ابتلا به کرونا، احتمال مصدومیت‌های سنگین و هزینه‌های بالا، در مورد لیگ قهرمانان هم صدق می‌کند، اما آیا کسی جرأت انصراف از آسیا و تحمل جریمه مالی و محرومیت سنگین ناشی از آن را دارد؟
   از همه جالب‌تر اینکه مطابق برنامه اعلام شده، در نخستین گام از بازگشایی مسابقات 2 تیم انصرافی به هم خورده‌اند. هفته بیست‌ودوم، تراکتور و نساجی روز هشتم تیر در تبریز باید به مصاف هم بروند. منتظر خواهیم بود تا ببینیم این بازی برگزار می‌شود یا نه. از آنجا که هر دو تیم پیمان اتحاد با هم بسته‌اند، این بار دیگر قرار نیست هیچ‌کدام از آنها در راه گیر کند یا در تونل بماند! یا هر دو به زمین می‌آیند، یا هر دو غایب خواهند بود که این دومی اگر رخ بدهد، به منزله آغاز یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران
 است.

این خبر را به اشتراک بگذارید