• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102355
+
-

کافه مجلس

  اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی
احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مردم فریمان و دبیر فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس گفت: اصلاحیه قانون اختیارات بسیج سازندگی در دستور کار مجلس قرار گرفته است. به گفته وی 2 اندیشکده در مجلس در مورد گروه‌های جهادی و محرومت زدایی در حال تحقیق و پژوهش هستند که در آینده به‌عنوان اتاق فکر از آنها استفاده خواهیم کرد. به گزارش ایرنا، قاضی‌زاده با اشاره به اهمیت تربیت نسل تراز انقلاب گفت: چند طرح و پیشنهاد در مورد اصلاحیه قانون اختیارات بسیج سازندگی در حال بررسی است که در فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مطرح و پیگیری جدی خواهد شد.

  ازدواج؛ اجباری نمی‌شود
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن برخی مباحث در فضای مجازی مبنی بر طرح مجلس برای «ازدواج اجباری» گفت: اصلا چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ کد‌ام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است. به گزارش تسنیم، وی افزود: به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست نظیر ازدواج اجباری در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت‌شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند، زیرا اولویت‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان مجلس است تا از وظیفه اصلی‌شان که نظارت بر عملکرد دولت و نیز تصویب قوانین کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی است، دور بمانند.

  پیام رئیس مجلس کوبا برای قالیباف
«استبان لازو هرناندز»، رئیس مجمع ملی قدرت مردمی کوبا با صدور پیامی به مناسبت انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر تقویت هرچه بیشتر پیوندهای دوستی و همبستگی میان 2 مجلس تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، وی نوشته است: متعاقب اپیدمی عالم‌گیر که امروزه بشریت را تحت‌تأثیر قرار داده بر پشتیبانی و همبستگی خود با ملت، مجلس و دولت ایران در مقابله با شیوع بیماری خطرناک کووید - ۱۹ تأکید می‌کنم. همچنین مخالفت قاطع خود با تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر اعلام می‌کنم. «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی مؤسسان ونزوئلا هم با تبریک به قالیباف، بار دیگر از حمایت ایران در ارسال محموله‌های بنزین و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سوخت به ونزوئلا قدردانی کرد و خواستار تحکیم پیوند مجلس ایران و مجلس ونزوئلا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید