• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102314
+
-

فضای امیدآفرین بورس را حفظ کنید

صد‌و‌چهل‌و‌دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، دیروز به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد؛ جلسه‌ای که بخش قابل‌توجهی از آن به مسائل بازار سرمایه و سهام عدالت اختصاص داشت و با توصیه‌ها‌ و حمایت‌‌های بورسی حسن روحانی همراه شد.
به گزارش همشهری، رئیس‌جمهور در این جلسه ضمن اینکه از دستاورد آزادسازی سهام عدالت دفاع کرد و مردم را اختیاردار سهام عدالت عنوان کرد، از مردم خواست این سهام را برای بهره‌مندی از منافع بلندمدت نگهداری کنند. او همچنین بر لزوم حمایت از بورس و حفاظت از پویایی آن تأکید داشت و از وزارت اقتصاد و شورای‌عالی بورس خواست ضمن توجه به تقویت و تعمیق بازار سرمایه، برای راه‌اندازی بورس املاک نیز تلاش و سرعت عمل داشته باشند.

بورس؛ نقطه امید شرایط خاص اقتصادی
رئیس‌جمهور بازار سرمایه را نقطه امیدی دانست که در شرایط خاص اقتصادی کشور، موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده و به همین واسطه باید شورای‌عالی و سازمان بورس مراقب باشند که این فضای مطمئن برای مردم بیش‌ازپیش امیدآفرین باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد بازار بورس با قدرت به‌کار خود ادامه دهد، تصریح کرد: از افتخارات کشور این است درحالی‌که کرونا با همراهی مردم مدیریت شده، بازار سرمایه نیز با مشارکت مردم رونق گرفته است. او افزود: باید با روش‌های مناسب ‌مانع آن شویم عده‌ای که در کمین سهام مردم و تصرف صندلی‌های مدیریتی هستند، بتوانند این سهام را با ارزش کمتر خریداری کنند.

واگذاری اختیار معامله سهام عدالت به مردم
رئیس‌جمهور واگذاری اختیار معامله سهام عدالت به سهامداران را گامی بزرگ در واگذاری‌های اقتصادی توصیف و تصریح کرد: این واگذاری، هم از لحاظ حجم سهام و هم به لحاظ تعداد افراد سهامدار که بیش از ۴۹‌میلیون نفر را در‌برمی‌گیرد، اهمیت زیادی در ارتقای نقش‌آفرینی مردم در عرصه اقتصاد دارد. 
روحانی با بیان اینکه در واگذاری اختیار سهام عدالت به مالکان آن، به‌صراحت به مردم اعلام کرده‌ایم که دولت از این به بعد صاحب‌اختیار ثروت و سهام آنان نیست، اظهار کرد: به مردم اعلام شده است که ازاین‌پس برای مدیریت دارایی خود در زمینه سهام عدالت مالک و کاملا صاحب‌اختیارند و خود می‌توانند در مورد نحوه استفاده از حق مالکانه تصمیم بگیرند، البته توصیه دولت این است که دارندگان، سهام خود را نفروشند و از منافع بلندمدت آن بهره‌مند شوند. روحانی همچنین با تأکید بر ضرورت تقویت و تعمیق بازار سرمایه، از وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای‌عالی بورس خواست برای راه‌اندازی بورس املاک تلاش کنند و سرعت عمل داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید