قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبتها، دیدگاهها، ایدهها، انتقادها، اعتراضها و پیشنهادهای شما بیواسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدمهایمان را هر روز محکمتر کنیم و بعد پنجرهای بزرگتر را به روی شما بگشاییم.
برای همین، اگر نگاه و دیدگاه خاصی دارید... اگر موضوع و مسئلهای دغدغه ذهنی شماست... اگر نسبت به موردی انتقاد یا اعتراضی دارید... اگر فکر میکنید که باید توجه جامعه یا مسئولان را به نکته یا موضوعی جلب کنید... اگر پیشنهاد مشخصی برای حل مشکلی دارید... اگر نسبت به برخی تصمیمها، برنامهها و... در موضوعات مختلف شهری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... نظر موافق یا مخالف دارید، آستین بالا بزنید و همینطور که در تاکسی یا اتوبوس نشستهاید یا در جمع و محفل دوستانه یا خانوادگی مشغول گپوگفت هستید، یا روی مبل و جلوی تلویزیون و یا حتی توی تختخواب لم دادهاید، آنچه را در ذهنتان میگذرد و میخواهید آنرا برای دیگران به اشتراک بگذارید، در قالب یک متن کوتاه بنویسید و برای ما پیامک کنید، تا بقیه خوانندگان روزنامه و مردم و همینطور مسئولان، این نظرات و دیدگاهها را ببینند و بدانند و بخوانند و شاید همین اتفاق، سبب خیر و منشأ یک حرکت تازه و مؤثر شود.
ادب و اخلاق اجتماعی، همان گذرنامه یا مجوز ورود و انتشار دیدگاهها و نظرات شماست که ما هم خیلی روی آن تأکید داریم و مطمئنیم که شما هم به آن باور دارید و موقعیت ما را در انتشار آنها درک میکنید! اتفاقا همین ادب و اخلاق است که راه را برای رسیدن به آن بالاها هموار میکند. قرار است برای رساندن این نظرات، دیدگاهها و ایدههای شما به دیگران با هم همدست شویم؛ مهم همین بزرگراه یکطرفه است، البته این بار از پایین به بالا؛ بدون توقف، مستمر و مستدام. در ابتدای این همراهی، با نظرات و دیدگاههای شما در قالب موضوعات آزاد شروع میکنیم، اما قرار نیست در این نقطه متوقف بمانیم؛ فکرهای دیگری هم داریم و بنا داریم که خیلی زود با طرح موضوعهای هفتگی، جای شما را خیلی بیشتر از قبل در صفحات روزنامه باز کنیم و از صحبتها و نظرات و دیدگاههای شما صفحهای را شکل بدهیم که متعلق بهخود شماست و قرارنیست پای مسئولی به آن باز شود! برای گرفتن نظرات و پیامهای شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره دار میکنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نامخانوادگی، شهر یا... .
پس بیآب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید... قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانهروز آماده دریافت پیامها، نظرات و دیدگاههای شماست.
****
9917* * * 0912– حمید:
داشتم فکر میکردم که چه دنیای عجیب و پر رمز و رازی است! چند سال پیش آقایان روحانی و رئیسی و قالیباف پشت میز مناظره برای رسیدن به جایگاه ریاستجمهوری چه بحثهای داغ و فراموش نشدنیای داشتند اما حالا هر یک از آنها پشت میز ریاست یک قوه، در کنار هم و نه روبهروی هم نشستهاند و برای امروز و فردای این کشور تصمیم میگیرند. امیدوارم مردم ، سرنوشت و آینده روشن آنها دغدغه همیشگیشان باشد... بیملاحظهکاری، بیتعارف، بدون رودربایستی و محکم.
8529* * * 0901– محمدرضا:
بهنظرتون آقای قالیباف که 12سال شهردار تهران بوده و حالا نماینده و رئیس مجلس شده، در این شرایط، رابطه شورای شهر و شهرداری تهران با ایشون و چگونگی پیشبرد طرحهای عمرانی و توسعهای در بخشهای مختلف مترو، حملونقل عمومی، راهسازی، فضای سبز، کاهش آلودگی هوا، ترافیک و... در این کلانشهر و پایتخت ایران چه خواهد شد؟ اشراف ایشون به مسائل و مشکلات شهر تهران و همکاری دوجانبه مجلس با شورای شهر و شهرداری میتونه باعث امیدواریهای تازه برای ساکنان این شهر باشه؟
4927* * * 0916– مرتضی:
بهنظر شما بعد از این همه سال تلاش و تولید در صنعت خودروسازی، وقت آن نرسیده که خودروسازان برای جلب اعتماد و اطمینان خریداران و مشتریان واقعی خود، بهخودشان نه مردم، زحمت بدهند، تلاش کنند، همت کنند و خود را از این وضعیت ناراحتکننده نجات دهند و پا جای پای شرکتها و خودروسازان بزرگ دنیا بگذارند و هم کیفیت محصولات خود را افزایش دهند و هم قیمت محصولاتشان را با افزایش بهرهوری و پرهیز از هزینههای زائد کاهش دهند و مردم را نه کسانی که باید هزینههای متنوع خودروسازان را تأمین کنند بلکه افراد با شخصیت و درخور توجه و احترام و ولی نعمت این کشور بدانند؟ زندگی شایسته مسلما حق هر ایرانی است.
4535* * * 0936– حسین:
اگر خودروسازان سرمایهگذاری زیانده در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه دارند، اگر هزینه میلیاردی تیمداریهای ورزشی را دوست دارند پرداخت کنند، اگر چندین هزار نیروی مازاد در بخشهای مختلف ستادی ، فنی ، عملیاتی و... مشغول هستند، اگر دوست دارند پاداشهای آنچنانی به برخی مدیران خود بدهند، اگر با تشکیل و ادامه کار شرکتهای تودرتو و غالباً زیانده در بخشهای مرتبط با خودرو هزینههای زیادی را به مجموعه خودروسازی تحمیل میکنند و اگر... این مسائل به ما که خریدار و مصرفکننده خودرو هستیم هیچ ربطی نداره و نباید هزینه این همه زیاندهی، ضعف مدیریت، علایق شخصی، اجرای طرحهای سفارشی و خارج از ضوابط و هزینههای سربار به ما تحمیل و از جیب ما پرداخت شود.
با شما، برای شما
در همینه زمینه :