• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102141
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8295g
+
-

کی ‌چی گفت؟



کیانوش جهانپور
سخنگوی وزارت بهداشت


سخنگوی وزارت بهداشت دیروز آخرین آمار روزانه ابتلا به کرونا را در کشور اعلام کرده و گفته در ۲۴ساعت گذشته‌۲هزارو۳۶۴ بیمار جدید‌مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از این تعداد ۶۴۸مورد بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۷۱هزارو۷۸۹ نفر رسیده است. ۲۵۹۶نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.



رضا ملک‌زاده
معاون وزارت بهداشت


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفته دست‌کم ۸۰درصد مردم هنوز به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و در خطر ابتلا قرار دارند. رضا ملک‌زاده توضیح داده بدن ۸۰درصد افرادی که هنوز مصون مانده‎اند برای مقابله با کووید-19 هیچ پادتنی ندارد بنابراین آنها در خطر ابتلا هستند مخصوصا حالا و پس از بازگشایی‌ها که تماس مردم با هم بیشتر شده است.این عددها نتایج اجرای سراسری تست سرولوژی در کشور است.



سحر تاج‌بخش
رئیس‌سازمان هواشناسی


تابستان امسال دمای کشور نسبت به میانگین بلندمدت افزایش می‌یابد و حتی مناطقی که تابستان‌ها ییلاق محسوب می‌شوند هم روزهای گرم‌تری را تجربه خواهند‌کرد. سحر تاج‎بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور دیروز گفت که مردم خودشان را برای تابستانی گرم‌تر آماده کنند. به گفته او، استان‌های آذربایجان‌غربی، ایلام و چهارمحال و بختیاری امسال دمایی 1.1درجه بالاتر از حد نرمال را تجربه خواهند کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید