قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبتها، دیدگاهها، ایدهها، انتقادها، اعتراضها و پیشنهادهای شما بیواسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدمهایمان را هر روز محکمتر کنیم و بعد پنجرهای بزرگتر را به روی شما بگشاییم.
برای همین، اگر نگاه و دیدگاه خاصی دارید... اگر موضوع و مسئلهای دغدغه ذهنی شماست... اگر نسبت به موردی انتقاد یا اعتراضی دارید... اگر فکر میکنید که باید توجه جامعه یا مسئولان را به نکته یا موضوعی جلب کنید... اگر پیشنهاد مشخصی برای حل مشکلی دارید... اگر نسبت به برخی تصمیمها، برنامهها و... در موضوعات مختلف شهری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... نظر موافق یا مخالف دارید، آستین بالا بزنید و همینطور که در تاکسی یا اتوبوس نشستهاید یا در جمع و محفل دوستانه یا خانوادگی مشغول گپوگفت هستید، یا روی مبل و جلوی تلویزیون و یا حتی توی تختخواب لم دادهاید، آنچه را در ذهنتان میگذرد و میخواهید آنرا برای دیگران به اشتراک بگذارید، در قالب یک متن کوتاه بنویسید و برای ما پیامک کنید، تا بقیه خوانندگان روزنامه و مردم و همینطور مسئولان، این نظرات و دیدگاهها را ببینند و بدانند و بخوانند و شاید همین اتفاق، سبب خیر و منشأ یک حرکت تازه و مؤثر شود.
ادب و اخلاق اجتماعی، همان گذرنامه یا مجوز ورود و انتشار دیدگاهها و نظرات شماست که ما هم خیلی روی آن تأکید داریم و مطمئنیم که شما هم به آن باور دارید و موقعیت ما را در انتشار آنها درک میکنید! اتفاقا همین ادب و اخلاق است که راه را برای رسیدن به آن بالاها هموار میکند. قرار است برای رساندن این نظرات، دیدگاهها و ایدههای شما به دیگران با هم همدست شویم؛ مهم همین بزرگراه یکطرفه است، البته این بار از پایین به بالا؛ بدون توقف، مستمر و مستدام. در ابتدای این همراهی، با نظرات و دیدگاههای شما در قالب موضوعات آزاد شروع میکنیم، اما قرار نیست در این نقطه متوقف بمانیم؛ فکرهای دیگری هم داریم و بنا داریم که خیلی زود با طرح موضوعهای هفتگی، جای شما را خیلی بیشتر از قبل در صفحات روزنامه باز کنیم و از صحبتها و نظرات و دیدگاههای شما صفحهای را شکل بدهیم که متعلق بهخود شماست و قرارنیست پای مسئولی به آن باز شود! برای گرفتن نظرات و پیامهای شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره دار میکنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نامخانوادگی، شهر یا... .
پس بیآب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید... قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانهروز آماده دریافت پیامها، نظرات و دیدگاههای شماست.
****
8927* * * 0912- مهرداد:
با وجود شیوع کرونا و به حداقل یا صفر رسیدن معاملات خودرو قیمت خودروها همچنان بالا مونده و خبر از کاهش جدی قیمتها نیست، چون خیلی از فروشندهها در حقیقت دلال هستند و خودروهاشون رو برای مصرف خودشون تحویل نگرفتن! اصولا کسی که خودروی صفر میخره نباید به این راحتی حق فروش اون رو داشته باشه. صفرفروشی کلا باید ممنوع بشه و براش جریمه تعیین بشه، ضمن اینکه نه پلیس و شمارهگذاری و نه دفاتر ثبت اسناد و... نباید خودروی صفر رو از مالک به فرد جدید انتقال بدن تا مثلا دو سال. مسئول و نماینده دلسوز مردم باید برای حل این معضل آستین بالا بزنه.
7420* * * 0912- ارسلان:
انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه گذشته برگزار شد. حالا بعد از مشخص شدن نمایندگان و شروع بهکار مجلس جدید، کسانی که توانستهاند از دست مردم رأی اعتماد بگیرند، باید احساس مسئولیت کنند و نه فقط گروه و جناحی که به آن تعلق دارند، بلکه همه مردم را ولینعمت خود بدانند و برای سعادت و بهروزی کشور و بهتر شدن وضعیت مردم در جنبههای مختلف تلاش کنند و همه هم و همتشان این باشد که منافع ملی را به منافع شخصی، گروهی و حزبی خود ترجیح دهند.
8490* * * 0935– محمدرضا:
بهتر است که مسئولان و مدیران دست از مدیریت الاکلنگی بردارند و تصمیمات حساب شدهتری برای اجرا در طول زمان و بلندمدت بگیرند. اینکه طرح ترافیک برای مقابله با کرونا برداشته میشود در وهله اول شاید تا حدی درست بهنظر برسد اما این کار تا کجا میتواند ادامه داشته باشد؟ این یعنی یک خودرو به ازای یک نفر چون در بیشتر موارد خودروهای ما تک سرنشین هستند و چند روز دیگه باز هم صدا از جاهای دیگه بلند میشود که آلودگی هوا زیادشده یا ترافیک دیوانهکننده شده و... این تصمیمات لحظهای راه چاره نیست و فقط چند روز تاریخ مصرف داره و باز تغییر و تغییر و.... و باز هم بیثباتی و بیثباتی.
6635* * * 0912– خسرو:
ببینید ما یک تولیدکننده داریم و یک مصرف کننده. پس مصرفکننده واقعی باید خودروی مورد نظرش رو از تولیدکننده خریداری کنه بدون واسطه. بازار هم فقط باید مربوط به خودروهای دست دوم باشه که فروشندگان در یک فضای رقابتی بتونن خودروهای خودشون رو عرضه کنند. بازار اصلا نباید برای فروش خودروهای صفر جایی داشته باشه و بساط این سیاه بازیها و مشکلات و اجحافهای علنی باید جمع بشه.
یکشنبه 18 خرداد 1399
کد مطلب :
101992
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/mZExR
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved