• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10195
+
-

با مردم

با مردم

  درددل ما را هم منتشر کنید

سلام به‌دست اندرکاران روزنامه همشهری. با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم از مسئولان انتظار داریم افزایش حقوق‌ها در سال‌97 به‌گونه‌ای باشد که ما مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بیش از این شرمنده خانواده‌هایمان نباشیم. امیدواریم منتشر کنید.
حسین ‌الله‌وردی از تهران

  بلاتکلیفی افزایش حقوق کارگران

با سلام. امسال نیز همچون روال سال‌های گذشته،  هنوز تکلیف افزایش حقوق و دستمزد ما کارگران مشخص نشده است! اما انتظار کارفرمایان این است که چون حقوق کارمندان در سال آینده 10درصد افزایش خواهد داشت،  پس باید حقوق کارگران نیز رقمی شبیه به این عدد یا دست‌کم نزدیک به آن باشد! هرچند حقوق دولتی‌ها تا 10درصد اضافه شده،  اما آیا کارمندان هم از ساعت 5صبح تا 4بعد‌از‌ظهر در محل کار حضور دارند؟ آیا شرایط و محیط کار کارمندان با کارگران مشابه است؟ در طول سال کارمندان چه مقدار پاداش و بن دریافت می‌کنند؟ آیا کارمندان هم ظرف یک‌سال به دیسک گردن،  کمر و... بر اثر سختی کار و فعالیت سرپایی مبتلا می‌شوند؟ آیا کارگران هم مانند کارمندان در تایم صبحانه، ناهار و نماز فرصت مکالمه تلفنی ساعتی هنگام انجام وظیفه و... را دارند؟ لطفا پیگیر باشید.
درددل تعدادی از کارگران

  نظرخواهی از ساکنان

سلام، خسته نباشید. قبلا بین پیچ شمیران به‌طرف سعدی زیر پل روشندلان مسیر باز بود و ما به‌راحتی می‌توانستیم دور بزنیم اما هم‌اکنون ورودی زیر پل را کلا با دیوار بتنی بسته‌اند. در واقع اگر با خودرو باشیم برای رفتن به خانه مجبوریم میدان فردوسی را دور بزنیم و اگر پیاده بخواهیم برویم باید از روی میله‌ها به سختی عبور کنیم. چرا مسئولان ذیربط در پلیس راهور فکر اساسی برای اینگونه مشکلات نمی‌کنند؟ همه‌‌چیز را نباید فدای درآمد کرد! آیا در اینگونه موارد که ساکنان محلی دچار مشکلات تردد می‌شوند، بهتر نیست قبل از هرگونه اقدامی نظرخواهی از ساکنان نیز مدنظر قرار گیرد؟
گلایه ساکنان بین لاله‌زار تا پیچ‌شمیران

  سفر ایستاده با مترو

سلام. این روزها شورای شهر تهران بدون درنظر گرفتن خواسته‌ها و مطالبات مسافران متروی کرج،  تنها به فکر اضافه کردن کرایه‌ها در سال آینده است؛ این در حالی است که هنوز در ساعت‌های پیک تردد بسیاری از مسافرین مجبور هستند مسافت طولانی این خط را ایستاده سفر کنند. امیدواریم از سوی شورای شهر تهران اقدامی نیز برای حل این مشکل مردم صورت گیرد.
هادی از کرج

  حذف سمپاد قابل تقدیر است

با سلام و تشکر از روزنامه همشهری. به‌عنوان یک دبیر آموزش و پرورش با حذف مدارس سمپاد موافقم. یادم هست زمانی که ما مدرسه می‌رفتیم دو تا مدرسه متفاوت برای تحصیل دانش‌آموزان وجود داشت؛ یکی مدرسه دولتی و دیگری مدرسه ملی،  که هیچ‌کدام هزینه‌ای از خانواده‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان دریافت نمی‌کردند و رایگان بودند. از طرفی در کلاس همه یکسان بودند و برای دانش‌آموزان تفاوتی قائل نمی‌شدند. اما متأسفانه در سال‌های اخیر وضعیت به‌گونه‌ای شده که اکثر خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود سرگردان در بین مدارس دولتی،  غیرانتفاعی،  تیزهوشان،  نمونه دولتی و... هستند. این وضعیت تقسیم بندی در واقع خانواده‌های دانش‌آموزان را به فقیر و غنی تقسیم کرده و ضربات جبران ناپذیری را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها وارد کرده است. اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش قرار است در این وضعیت تغییری ایجاد کند تا دانش‌آموزان یکسان دیده شوند، اقدامی قابل تقدیر است.
یک فرهنگی از کرج

  احترام به حقوق یکدیگر

با سلام. در روزنامه همشهری در کنار تذکرات درباره ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان،  تذکراتی نیز درباره عابران پیاده بنویسید. متأسفانه عابران پیاده بدون آنکه نگران نقض قوانین و افزایش ترافیک در سطح شهر باشند،  به‌راحتی در خیابان‌ها تردد می‌کنند و درصورت تخلف و بروز کوچک‌ترین حادثه‌ای خود را طلبکار هم می‌دانند. لطفا درخصوص احترام به حقوق یکدیگر هنگام رانندگی با خودرو و موتور گزارش‌هایی منتشر کنید.
2453...0919

  حل گره ترافیکی

خیابان وفا منش در میدان هروی ترافیک سنگینی دارد که با اضافه‌شدن یک شعبه از دادگستری به حجم ترافیک این محدوده اضافه شده است؛ ازطرفی خروجی هروی به سمت شهید صیاد یکی بیشتر نیست. این درحالی است که می‌توان با خروجی از سمت خیابان مفتوحی و یا دوطرفه‌کردن خیابانی که از پاسداران به حسین‌آباد می‌آید گره ترافیکی این منطقه را حل کرد. لطفا منتشر کنید.
حیدری از ساکنان محل

این خبر را به اشتراک بگذارید