• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 خرداد 1399
کد مطلب : 101938
+
-

نصرتی: چرا مدیران متخلف مجازات نمی‌شوند؟

خون فوتبالیست‌ها رنگین‌تر از دیگر مردم جامعه نیست

محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی که هم‌اکنون هدایت تیم دسته اول اکسین البرز را بر عهده دارد، موافق ادامه‌یافتن مسابقات فوتبال در ایران است. او تأکید می‌کند که فوتبال هم باید خودش را با بیماری کرونا تطبیق بدهد و تعطیلی مسابقات نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد. نصرتی به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ می‌دهد.
   شما موافق برگزاری مجدد بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول هستید؟
بله، من موافقم که بازی‌ها برگزار شود. الان همه مشاغل فعالیت می‌کنند و خون فوتبالیست‌ها رنگین‌تر از بقیه مردم جامعه نیست. البته باید بگویم رعایت این پروتکلی که وزارت بهداشت ارائه داده، شدنی نیست ولی نباید اینطور باشد که مدام به تعطیلی فوتبال فکر کنیم. فعلا که کرونا از بین نرفته و زمان ریشه‌کن‌شدن این بیماری مشخص نیست، ما نباید مدام منتظر تعطیلی فوتبال باشیم. اعتقاد من این است که فوتبال هم باید خودش را با بیماری کرونا تطبیق بدهد و تعطیلی مسابقات نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد. ما باید بهداشت فردی را رعایت کنیم و بازی‌ها هم باید برگزار شود.
    آیا بعد از 3‌ماه تعطیلی، برای شما سخت نیست که تیمتان را آماده بازی‌ها کنید؟
طبیعتا خیلی سخت است و خیلی‌ها بابت این بیماری استرس دارند و نگران هستند. جالب اینجاست که هنوز به ما نمی‌گویند بازی‌ها قرار است برگزار شود یا خیر که این بلاتکلیفی از هر چیزی بدتر است.
    وضعیت در لیگ برتر هم آشفته است و برخی معتقدند که فقط پرسپولیس فشار می‌آورد که بازی‌ها برگزار شود. نظر شما چیست؟
آنهایی که می‌گویند فوتبال تعطیل شود در مورد لیگ فصل بعد چه نظری دارند؟ مگر می‌شود فوتبال را تا پایان کرونا تعطیل کرد؟ من معتقدم تکلیف قهرمان لیگ برتر مشخص است، چون پرسپولیس فاصله خوبی با دیگر رقیبانش ایجاد کرده و منطق می‌گوید که این تیم شانس اول قهرمانی است. مسئله مهم تعیین نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان، مشخص‌شدن سقوط‌کننده‌ها و تیم‌هایی است که قرار است از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کنند. مگر می‌توان به‌راحتی این کار را با تعطیلی بازی‌ها انجام داد؟ من معتقدم که بازی‌ها باید برگزار شود.
   در مورد احتمال تعلیق فوتبال ایران چه صحبتی دارید؟
قطعا اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد دارد و باید درست شود. هدف فیفا توسعه و پرورش فوتبال در فضایی سالم است، در ضمن فیفا معتقد است که فوتبال باید از سیاست جدا باشد. امیدوارم درنهایت همه‌‌چیز درست شود و خطری فوتبال ما را تهدید نکند. البته من باید به موضوع دیگری هم اشاره کنم.
   چه موضوعی؟
من تعجب می‌کنم که چرا باشگاه‌ها و فدراسیون ما نمی‌توانند با مربیان و بازیکنان یک قرارداد محکم ببندند تا پول بیت‌المال را اینگونه خرج جریمه‌ها نکنیم! ما در زمینه مدیریت در خیلی از مشاغل مشکل داریم و باید هزار مدیر در بخش‌های مختلف از خارج بیاوریم تا مدیریت‌کردن را هم یاد بگیریم. متأسفانه بسیاری از مدیران با بی‌تدبیری از لحاظ مالی به فوتبال ما ضربه می‌زنند، این مدیران متخلف که کار هم بلد نیستند باید مجازات شوند. این درست نیست که یک مدیر با بی‌تدبیری چنین فاجعه‌ای ایجاد کند ولی هیچ ارگانی واکنش نشان ندهد. واقعا چرا مدیران متخلف مجازات نمی‌شوند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید