• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 8 خرداد 1399
کد مطلب : 101486
+
-

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

ویترین
زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مجموعه کتاب‌های زبان‌آموزی انتشارات نیستان که به همت داریوش صادقی منتشر شده، برای کودکان ۴ تا ۷ سال تالیف شده است. این مجموعه، کتاب‌هایی بر اساس نیاز کودکان است؛ مجلـدهــایی موضوع‌بندی‌شده برای آموزش حروف الفبا، آموزش زبان انگلیسی، بازی‌های شنیداری، بازی‌های دیداری، آموزش برای نوشتن و... .
این مجموعه جذاب برای کودکان می‌تواند در ایامی که خانواده‌ها کمتر بیرون از خانه می‌آیند - دوران شیوع کرونا – به‌دردبخور و راهگشا باشد؛ از این‌رو که کودکان با کتاب‌های این مجموعه سرگرمی و آموزش مناسبی را در پیش می‌گیرند.
یکی از جذاب‌ترین این کتاب‌ها، آموزش‌ گام به گام زبان انگلیسی برای کودکان است. البته کودکانی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان مادری می‌آموزند، در سنین یک تا چهار‌سالگی مهارت شنیدن و آشنایی با آواها و تلفظ صحیح حروف و کلمات در آنان به‌خوبی رشد یافته است. این کودکان می‌توانند به‌خوبی به زبان مادری خود، یعنی انگلیسی صحبت کنند. آنان می‌توانند آموزش انگلیسی را در دوران مدرسه به‌صورت یادگیری خواندن و نوشتن و درک دستور زبان ادامه دهند.اما کودکانی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم خود می‌آموزند لازم است که به 4مهارت شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن دست یابند. در یادگیری زبان انگلیسی شنیدن، مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه یادگیری محسوب می‌شود، چرا که طبق تحقیقات، انسان‌ها در طول یک روز به‌طور متوسط ۷۰درصد مشغول شنیدن، ۲۰درصد در حال صحبت کردن و ۷درصد در حال مطالعه هستند و فقط ۳درصد به نوشتن می‌پردازند.
در این شیوه آموزشی، کودکانی درنظر گرفته شده‌اند که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم فرامی‌گیرند؛ لذا لازم است کودکان تلاش بیشتری در یادگیری از خود نشان دهند و با شیوه‌های مختلف، توجه و علاقه آنان به یادگیری زبان جلب شود و سپس کم‌کم به دور از تکالیف شاق و روش‌های دشوار، به مرور با زبان انگلیسی آشنا شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید