• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101408
+
-

خبرهای کوتاه

  بازگشایی غرفه‌های ایستگاه‌های مترو از ۱۰خرداد
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۰خرداد‌ماه که روال کار دستگاه‌های اداری به حالت قبل بازخواهد گشت، غرفه‌های ایستگاه مترو نیز بازگشایی خواهند شد. براساس گزارش پایگاه خبری شهر، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام این خبر افزود: بازگشایی تمامی اماکن، مراکز و مشاغل از ۱۰ خرداد سبب افزایش مسافران مترو نیز خواهد شد. او با بیان اینکه «عادی‌سازی‌» و امکان فعالیت مشاغل پرخطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سبب افزایش تعداد مسافران مترو می‌شود، یادآور شد: همچنان از مسافران مترو درخواست می‌شود که به‌منظور حفظ سلامت خود و دیگران از ماسک استفاده کنند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه افزود: اقدامات مبارزه با کرونا هزینه‌های مازاد بسیاری به مترو تحمیل کرده است. همچنین درآمد موجود تنها صرف بخشی از هزینه‌های جاری مترو می‌شود. او با بیان اینکه درحال حاضر سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه‌های پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو را تمدید نمی‌کند، توضیح داد: باتوجه به نبود درآمد از سوی شرکت بهره‌برداری مترو و نپرداختن پول به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان دفترچه‌ها را تمدید نمی‌کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به وضعیت بحرانی این شرکت، گفت: امید است که دولت بودجه ویژه‌ای اعم از کمک‌های ارزی و مادی به ناوگان مترو پایتخت تخصیص دهد تا بتواند از این شرایط سخت و پیچیده عبور کند.

  ملخ‌ها به تهران نرسیدند
ملخ‌ها در حالی به جنوب شرق استان تهران ازجمله شهرستان‌های ورامین و پاکدشت هجوم آورده‌اند که مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرده ملخ‌ها به شهر تهران نرسیدند و هجوم آنها به جنوب شرق استان تهران هم اتفاقی است که هر سال رخ می‌دهد. این درصورتی است که طی روزهای گذشته در برخی نقاط شهر تهران به‌طور محدود ملخ‌هایی دیده شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری شهر، اصغر عطایی اما گفت: حمله ملخ‌ها به شهر، تهران مشاهده نشده و هیچ گزارشی از هجوم ملخ به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مطرح نشده و اظهارنظر کارشناسان هم حکایت از آن دارد که هجوم ملخ در پاکدشت و ورامین رخ داده است. او با تأکید بر این موضوع که هیچ دسته‌ای از ملخ به شهر تهران نرسیده است، افزود: «ظاهرا این ملخ‌ها در جنوب شرق استان تهران، محلی هستند و هجوم آنها هر سال رخ می‌دهند؛ این موضوع شهر تهران را درگیر نکرده است و در همان مناطق نیز کنترل می‌شود. بنابر نظر کارشناسان، این نوع از ملخ‌های محلی در این منطقه آسیبی ندارند و تعداد آنها هم محدود است. با این حال درباره اینکه علت هجوم آنها چیست، سازمان‌های مرتبط مانند محیط‌زیست باید نظر دهند. »منصور درجاتی رئیس مدیریت بحران استان تهران هم با اعلام آماده‌باش برای مقابله با ملخ‌ها درباره هجوم آنها به جنوب شرق استان تهران اعلام کرد: «هجوم ملخ‌ها یک امر فصلی و اجتناب‌ناپذیر است. سال گذشته استان تهران درخصوص مقابله با هجوم ملخ‌ها موفق عمل کرد به‌طوری که در کشور جزو استان‌های موفق بود. سال گذشته 8 نوع ملخ شناسایی شد که خوشبختانه هیچ کدام از نوع صحرایی نبودند اما امسال هجوم ملخ‌ها زودتر از سال گذشته آغاز شد. سال ۹۸، هجوم آنها از اواخر خرداد‌ماه بود، اما امسال از فروردین   شروع شد. قبل از هجوم ملخ‌ها هم هجوم پروانه‌ها رخ داد که برنامه‌های سال گذشته، امسال هم عملیاتی می‌شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید