• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101396
+
-

افزایش آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان غربی

سلامت
افزایش آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان غربی

شهرهای آذربایجان غربی در حالی با افزایش روند ابتلا به کرونا مواجه شده‌اند که از هر 10 بیمار یک نفر در مراکز درمانی بستری می‌شود. این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم تایید می‌کند و به همشهری می‌گوید: از ابتدای خرداد تاکنون شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و همچنین تعداد بستری‌ها در استان هستیم.
جواد آقازاده با هشدار به کم توجهی مردم نسبت به رعایت فاصله هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان می‌کند: بر اساس بررسی‌های انجام یافته علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان با حال بد و درگیری بیشتر ریه‌ها هم نسبت به قبل رشد پیدا کرده است. به همین دلیل است که مردم باید تا زمان یافتن درمان بیماری، آگاه‌تر باشند و با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی زنجیره انتقال را قطع کنند. 
آذربایجان غربی جزو مناطقی با تعداد بالای بیماران شیمیایی است و آقازاده در این باره عنوان می‌کند: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای مراقبت از گروه‌های حساس و افراد با بیماری زمینه‌ای انجام می‌دهد اما خود افراد هم باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا گرفتار این بیماری نشوند. شهروندان باید نسبت به بیماری کرونا حساس باقی بمانند، چون تنها در صورت حساس ماندن و رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف، سیر کاهشی بیماری را شاهد خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در استان در پنج روز گذشته، روندی افزایشی داشته، تاکید می‌کند: ۱۰۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده که ۱۱ نفر از این تعداد بستری شده‌اند. 

فارسان هم تعطیل شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارسان چهارمحال و بختیاری بیان می‌کند: از مهم‌ترین دلایل این افزایش بیماری شرکت مردم شهرستان در مراسمات ترحیم، شادی و تجمعات است. 
سیدراشد جزایری می‌افزاید: برای جلوگیری از انتشار این ویروس در فارسان از برگزاری تمام مراسمات ترحیم و شادی جلوگیری می‌شود. همچنین آرامستان‌ها، مراکز تفریحی، توریستی، سالن‌ها و مکان‌هایی که امکان تجمع در آنها وجود دارد تا اطلاع ثانوی در این شهرستان تعطیل است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید