• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101346
+
-

چهره‌ها

  مطالبه کرونایی روحانی از کابینه

همزمان با انتشار برخی گزارش‌ها درباره افزایش ابتلا به بیماری کرونا در برخی بخش‌های کشور، رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای کشور و بهداشت برخی دستورات را صادر کرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی به عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دستور داد به استانداران استان‌ها و مسئولان شهرهایی که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده‌اند، ابلاغ کند که مراقبت‌ها را افزایش داده و با توجیه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق، مردم را به رعایت کامل اصول بهداشتی دعوت کنند. روحانی تأکید کرد: مردم این استان‌ها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شویم.

  تقدیر مراجع و علما از لاریجانی

جمعی از فضلای قم طی نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس حضور ۱۲ساله وی در جایگاه ریاست مجلس و نمایندگی قم را الگوی تدین و تعقل، تدبیر و اعتدال، حکمت و بصیرت، سعه‌صدر و تعامل دانستند. همچنین آیات لطف‌‌الله صافی، ناصر مکارم‌شیرازی، جعفر سبحانی، حسین مظاهری، حسین نوری‌همدانی، عبدالله جوادی‌آملی و محمدعلی علوی‌گرگانی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای از خدمات لاریجانی تقدیر کردند. آیت‌الله مظاهری در بخشی از پیام خود صداقت و صراحت اخلاقی و عقلانیت نظری و عملی و توجه به مصالح کشور و ملت و رعایت اعتدال و انصاف و ادب در صحنه سیاسی و مردم‌گرایی فروتنانه و خیرخواهانه و استقامت در برابر بی‌مهری‌ها و عبور کریمانه و مدبرانه از ناملایمات را مایه تحسین دانست.

  نقش شادی صدر در تحریم رحمانی‌فضلی

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه پروژه حمله به وزیر کشور را افرادی مثل شادی صدر کلید زده‌اند به خبرگزاری میزان گفته: «چند‌ ماه قبل از تحریم وزیر کشور، بعضی از جریانات اپوزیسیون خارج‌نشین که عمدتاً پروژه‌های آمریکایی‌ها را دنبال می‌کنند، ازجمله افرادی مثل شادی صدر پروژه حمله به وزیر کشور را کلید زدند. پروژه تحریم شخصیت‌ها و مسئولان کشور هم نسخه‌ای است که همین جریان‌ها برای آمریکایی‌ها پیچیده‌اند.» جمال عرف گفته: «این اقدام نشان می‌دهد، رژیم آمریکا در مواجهه با ایران به مرحله‌ای رسیده است که نام آن را فقط می‌توان انفعال گذاشت.» اشاره جمال عرف به قرار گرفتن نام عبدالرضا رحمانی‌فضلی در فهرست تحریم‌های آمریکا بود. او تصریح کرده وزیر کشور در حوادث آبان۹۸ طبق مصوبه شورای امنیت عمل کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید