• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101340
+
-

فوتبال و شایعات ویروسی

کدام بازیکنان از گل‌گهر کرونا گرفتند؟

امیرحسین اعظمی

بعد از اعلام سازمان لیگ و اجازه‌دادن به تیم‌ها برای از‌سرگیری تمرینات گروهی، باشگاه سایپا نخستین باشگاهی بود که اعلام کرد یکی از بازیکنان جوان این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده است. 2روز پیش هم باشگاه گل‌گهر اعلام کرد که تعدادی از بازیکنان و برخی از اعضای تیم با مثبت‌شدن تست کرونا مواجه شده‌اند و این موضوع باعث شده تا تمرینات گل‌گهر به حالت تعلیق در‌بیاید. جالب اینجا‌ست که باشگاه تراکتورسازی هم اعلام کرده که ۴‌بازیکن این تیم درگیر این ویروس هستند و حتی برخی از آنها گفته‌اند که حاضر به شرکت در تمرینات نیستند. این در حالی است که گفته می‌شود اشکان دژاگه، کاپیتان تراکتوری‌ها هم حاضر به بازگشت به ایران نیست. البته روز گذشته این شایعه هم در فضای مجازی پیچید که هیچ‌کدام از اعضای تراکتور کرونا نگرفته‌اند و این جو از سوی آنها به این دلیل ایجاد شده که موافق برگزاری لیگ نیستند.
در پرسپولیس هم یکی از اعضای تدارکات و یکی از اعضای کادر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند، جالب اینجا‌ست که با انتشار این اخبار رسانه‌ها تلاش خود را برای کشف اسامی مبتلایان به کرونا آغاز کرده‌اند؛ این در شرایطی است که باشگاه‌ها و سازمان لیگ برتر تمایلی به این کار ندارند و این برخلاف اتفاقی است که در ‌سایر کشورها رخ داده و اسامی مبتلایان به سرعت منتشر شده که در این بین نام فوتبالیست‌های نامداری مثل پائولو دیبالا نیز دیده می‌شد.
گل‌گهر تنها تیمی است که اسمش بیشتر از بقیه تیم‌ها بر سر زبان‌ها افتاد. بازیکنان این تیم چند روز پیش تست کرونا دادند و نتایج تست گادوین منشا، سجاد عاشوری، رضا علی‌یاری، مهرداد عبدی، سیداحمد موسوی و رضا محمود‌آبادی مثبت اعلام شد. یکی از بازیکنان گل‌گهر در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری با تأیید اینکه تست کرونای این نفرات مثبت اعلام شده، می‌گوید: «وقتی نتایج تست مشخص شد، باور نمی‌کردیم که این چند نفر کرونا گرفته باشند. جالب اینجا‌ست که در این بازیکنان هیچ علائمی ازجمله بیماری ریه، سردرد یا سرفه دیده نمی‌شود. این بازیکنان تست ریه هم دادند که هیچ‌چیزی در آن دیده نشده است. ما چند روز کنار هم تمرین کردیم و این نفرات هیچ مشکلی نداشتند. حتی تست کوپر را هم بدون مشکل خاصی پشت‌سر گذاشتیم.»
با مثبت اعلام‌شدن برخی تست‌ها، فشارها روی سازمان لیگ برای تعطیلی بازی‌ها از سوی برخی باشگاه‌ها وجود دارد. با این حال، سازمان لیگ هنوز تصمیمی برای تعطیلی قطعی بازی‌ها ندارد و قرار است مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید