• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101333
+
-

جلالی: فوتبال هم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرد

2روز بسیار سخت را در زندگی‌ام تجربه کردم

جلالی: فوتبال هم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرد

امیرحسین اعظمی

مثبت اعلام‌شدن تست کرونای تعدادی از اعضای تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، شرایط عجیبی را در این تیم ایجاد کرد و در نهایت تمرینات این تیم دوباره به حالت تعلیق درآمد. به‌نظر می‌رسد شروع مجدد مسابقات لیگ برتر، چالش‌های جدیدی را برای سازمان لیگ ایجاد کرده و مشخص نیست در آینده‌ای نزدیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. مجید جلالی، سرمربی گل‌گهر درخصوص وضعیت به‌وجود آمده و بحث ادامه‌دادن مسابقات لیگ برتر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

 ظاهرا در ابتدای هفته روزهای سختی را سپری کردید؟
شاید باورتان نشود، ولی روزهای شنبه و یکشنبه شرایط بسیار سختی داشتم و 2‌روز بسیار سخت را در زندگی تجربه کردم. من با شاگردانم صحبت کردم و باید با آنهایی که تستشان مثبت شده بود صحبت می‌کردم، شما نمی‌دانید که چه شرایطی وجود داشت، فقط می‌توانم بگویم خیلی سخت بود.
 تمرینات دوباره تعلیق شد، درست است؟
بله، ما فعلا تمرین نمی‌کنیم. تعدادی از بازیکنان و کادر که تست آنها مشکوک بوده، در قرنطینه هستند و بقیه اعضا هم در جای دیگری هستند. قرار است آخر هفته همه دوباره تست بدهند و شرایط آنهایی که مشکوک بودند، در تست بعدی به‌صورت کامل مشخص خواهد شد.
 یعنی هنوز فردی از تیم شما به‌صورت قطعی کرونا نگرفته؟
برخی تست‌شان مشکوک بوده و به همین دلیل به ما گفته‌اند که مثبت است ولی در تست بعدی همه چیز حالت قطعی پیدا خواهد کرد.
 به‌نظر می‌رسد سازمان لیگ با یک ماجرای پر‌دردسر مواجه شده، درست است؟
یک موضوع اینجا خیلی مهم است. خیلی از تیم‌ها قبل از اینکه تمرینات را شروع کنند، این تست را گرفتند و تست برخی مثبت شد، پس این خوب است که اول کار برخی چیزها روشن شد. کاش شرایط طوری فراهم می‌شد که همه مردم این تست را می‌دادند تا تعداد مبتلایان مشخص شود. نمی‌توان گفت آنهایی که تست‌شان مثبت شد، با شروع تمرینات با این شرایط مواجه شدند.
 شما با این وضعیت موافق برگزاری لیگ هستید؟
بحث این نیست که من مخالف باشم یا موافق. این یک بحث تخصصی است و آنهایی که صاحب‌نظر هستند، باید صحبت کنند. من فقط یک چیز را می‌گویم؛ اینکه تمام دنیا به این نتیجه رسیده که با تعطیل‌کردن مشاغل و با خانه‌نشستن نمی‌توان این ویروس را از بین برد. تمام دنیا این را می‌گوید که زندگی کنید و زندگی در کنار کرونا را هم یاد بگیرید. فوتبال هم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرد، ما باید زندگی کنیم و البته مسائل بهداشتی هم به شکل جدی رعایت شود. به عقیده من، فوتبال هم باید زنده باشد.
 پیش‌بینی شما این است که لیگ ادامه پیدا کند؟
باید آنهایی که تصمیم‌گیرنده هستند، در این خصوص صحبت کنند، حتی من معتقدم که رسانه‌ها نباید این سؤالات را از ما بپرسند. باید دید ضریب سلامتی افراد چقدر خواهد بود و چه خطرهایی ممکن است ایجاد شود.
 قبول دارید اگر از عوامل برگزاری یک مسابقه، حتی اگر یک نفر هم جانش را از دست بدهد وضعیت سختی ایجاد خواهد شد؟
بله، دقیقا همینطور است. ما نزدیک به 7500هموطن را از دست داده‌ایم و این بسیار سخت است. اگر با برگزاری بازی‌ها حتی ‌یک نفر هم جانش را از دست بدهد، فشار وحشتناکی ایجاد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید