• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101292
+
-

لذت همکاری با گروهی حرفه‌ای

هاجر مهرانی
انیماتور


کودکان معمولا به سختی می‌توانند از دوست خیالی‌شان صحبت کنند و تفاوت دنیای بیرونی و دنیای درونی آنها بسیار زیاد است. ما در انیمیشن «چیا» سعی کرده‌ایم کودک شویم و به دنیای تخیلی و فانتزی کودکان سرک بکشیم و از نگاه آنها دنیا را تعریف کنیم. 
می‌گویند کاری که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. من به همراه امیر سحرخیز، مرتضی ناییجی و مهناز راوند مدت‌ها به این مجموعه فکر می‌کردیم و بذر این کار را کاشتیم. هر کدام به یک بخش کار پرداختیم و تیمی حرفه‌ای را گرد هم آوردیم که هم همدل با یکدیگر هستند و هم در راستای اهداف مجموعه تلاش می‌کنند. همه اعضای تیم سعی کردیم‌ که از نگاه تولیدی صرف به این مجموعه پرهیز کنیم و تا جایی که امکان دارد در هر بخش متنوع برخورد کنیم، این نکته در داستان‌ها و فضاها و کاراکترها مشهود است.
این پروژه نسبت به کارهایی که قبلا بنده شخصا در حیطه تولید انیمیشن کارگردانی کرده‌ام کاری سنگین‌تر و پرمسئولیت‌تر است. جزئیات زیادی دارد و به‌خاطر زمان طولانی‌ای که هر قسمت دارد، نظارت بیشتری می‌طلبد که خوشبختانه از آنجا که این سریال دارای3کارگردان است فشار کار تقسیم شده است. با اینکه هر کدام از کارگردان‌ها وظایف مشخصی در بخش تولید به‌عهده دارند ولی مسئولیت‌های این کار چنان زیاد است که وظایف مختلف در هم تنیده شده و ناگزیر در بخش‌های دیگر فعالیت داریم. این مهم باعث می‌شود که این مجموعه با کیفیت و با دقت هرچه تمام‌تر جلو برود و تصور می‌کنم با این روند در نهایت نتیجه کار یکدست شود. چه بسا اگر کارگردانی این پروژه برعهده یک نفر بود این نتیجه غیرممکن می‌شد.
تجربه کارگردانی مشترک در چنین مجموعه پرکاری، در کنار تیمی حرفه‌ای که از ابتدا با یک نگاه واحد و منسجم کار را شروع کرده‌اند، برای من تجربه جدیدی است و تصور می‌کنم هر کدام از ما با به کارگیری تجربه‌هایمان، در ارتقای کار تأثیر بگذاریم و مهم‌تر از آن، از تجربیات یکدیگر بیاموزیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید