• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101156
+
-

بهبود رضایت پایتخت‌نشینان از عملکرد دولت

درحالی‌که تا نیمه اسفند‌ماه 65درصد شهروندان تهرانی از عملکرد دولت در مواجهه با کرونا ناراضی بودند اما در نیمه اردیبهشت این میزان به 46درصد رسید


نظرسنجی‌ها از شهروندان تهرانی نشان می‌دهد که میزان رضایت پایتخت‌نشینان از عملکرد دولت و شهرداری در اقدامات مبارزه علیه کرونا بهبود یافته است. البته گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که بهبود ایجادشده، نسبی است و اگر اقدامات لازم تداوم نیابد، میزان رضایت‌ کاهش می‌یابد. به‌عبارت دیگر این امکان وجود دارد که میزان رضایت شهروندی به زمان ابتدای اسفند98 کاهش پیدا کند. به گزارش همشهری، در نظرسنجی‌های متوالی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری ایسپا، چگونگی تغییر رضایت مردم تهران از عملکرد دولت و اعتمادشان به آمار اعلامی تعداد فوت‎شدگان از شروع اپیدمی کرونا اعلام شده است.
یافته‌های 5نظرسنجی متوالی در شهر تهران که توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری ایسپا از میانه اسفند تا میانه اردیبهشت انجام شده نشان می‌دهد که در میانه اسفندماه، ۶۵درصد از شهروندان تهرانی از عملکرد دولت در مواجهه با کرونا ناراضی، ۱۵درصد تاحدی راضی و ۲۰درصد راضی بوده‌اند. اما طی 2موج بعدی، نارضایتی به‌تدریج کاهش یافته و در میانه فروردین به ۴۶درصد رسیده است. این روند کاهشی در پایان فروردین‌ماه قطع شده و ابتدا نارضایتی افزایش و سپس مجدداً کاهش یافته است. این بهبود وضعیت نشان می‌دهد هرگاه انسجام نهادی و همراهی دستگاه‌های دست‌اندرکار افزایش یابد، رضایت عمومی مردم نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین 35درصد از پاسخگویان در نظرسنجی پنجم گفته‌اند حداقل یک نفر در خانواده‌شان به سبب شیوع کرونا شغل خود را از دست داده است.
براساس این گزارش موج پنجم نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) از مردم تهران درباره کرونا ۱۶ تا ۲۰اردیبهشت‌ماه انجام شده است. موج چهارم نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ایسپا از مردم تهران درباره کرونا دوم تا چهارم اردیبهشت، موج سوم نظرسنجی ۱۶ تا ۱۹فروردین‌ماه، موج دوم ۲۱ تا ۲۴اسفند و موج اول ۱۲ تا ۱۴اسفندماه۹۸ به‌صورت تلفنی انجام شد. همچنین بخشی از نظرسنجی ایسپا با توجه به‌ ماه مبارک رمضان از تعدادی شهروند تهرانی با این عنوان بوده که «آیا برای پایان‌یافتن شیوع کرونا دعا کرده‌اید؟» که 83.8درصد پاسخ مثبت داده‌اند و 15.2درصد جواب منفی داده و یک‌درصد هم به سؤال پاسخ نداده‌اند.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید