• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100935
+
-

با تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم روز قدس امسال برگزار نمی‌شود

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در مراسم روز قدس

یک روز پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم روز قدس به‌صورت راهپیمایی خودرو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای هرگونه مراسم روز قدس امسال را منتفی دانست. اطلاعیه شورا حاکی از جایگزینی برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب با مراسم روز قدس است.

 این در حالی است که رئیس‌جمهور در جلسه روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم روز قدس را به‌صورت اجتماع در مساجد و راهپیمایی خودرویی اعلام کرده بود: «مراسم روز قدس در شهرهای سفید که امروز رقم آن 218شهرستان اعلام شد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی نه به‌صورت راهپیمایی بلکه به‌صورت اجتماع در نمازهای جمعه برگزار می‌شود. در مورد شهر تهران نیز به‌خاطر شرایط ویژه پایتخت قرار شد با مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک مبدأ تا یک انتها مراسم نمادینی به شکل حرکت خودروها بدون اجتماع مردم داشته باشیم.» کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز درباره برگزاری راهپیمایی روز قدس گفته بود راهپیمایی روز قدس به جز در مناطق سفید که به‌صورت تجمع در محل نمازجمعه‌ها خواهد بود، در شهر تهران به‌صورت خودرویی و با هدایت سپاه برگزار می‌شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اما از برگزاری این مراسم با وجود مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صرف‌نظر کرده است. نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره این تصمیم گفته: «امسال برای نخستین بار در 40 سال گذشته در روز قدس هیچ راهپیمایی‌ای به هیچ شکل حتی در تهران برگزار نمی‌شود.» مراسمی که قرار بود سپاه بانی برگزاری آن به‌صورت خودرویی در شهر تهران باشد.
در بخشی از اطلاعیه شورای هماهنگی نیز با اشاره به دلایل لغو این مراسم آمده است: «بی‌شک پاسداشت موضوع فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعی و در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است، لذا در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم‌امکان برگزاری شایسته و گسترده راهپیمایی سراسری، امسال روز جهانی قدس با ویژه برنامه‌ای بس گرانبها و استثنایی پاس داشته خواهد شد و آن عبارت است از: سخنرانی مقتدای مقتدر و عظیم‌الشأن امت اسلامی (مدظله العالی). بر این اساس در آخرین جمعه از‌ ماه مبارک رمضان (2خرداد 1399ـ مصادف با 22می‌2020میلادی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 12 (به وقت تهران) به‌صورت زنده با امت اسلامی سخن خواهند گفت. این سخنرانی به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش خواهد شد. به همین مناسبت و به‌منظور کسب فیض حداکثری از بیانات حکیمانه و راهگشای ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هیچ‌گونه برنامه‌ای تحت عنوان مراسم روز قدس در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نخواهد شد.»
همچنین در برنامه دیگری در فضای مجازی به مناسبت روز جهانی قدس و با حضور تعدادی از کارشناسان و فعالان جریان مقاومت و فلسطین از سراسر جهان، برنامه ویژه گفت‌وگو و تبادل نظر در روز جمعه ۲ خردادماه مصادف با ۲۲ می ۲۰۲۰ به‌صورت زنده و مستقیم در لایو اینستاگرام برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران سخنران اصلی این نشست اینستاگرامی خواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید