• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10083
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6Wm9
+
-

با مردم

  راه‌اندازی خط 6مترو

با سلام. شمال‌غرب تهران سال‌ها فاقد مترو بود که با راه‌اندازی خط6 مترو گام بزرگی در توسعه حمل‌ونقل عمومی برداشته شده بود ولی ماه‌هاست به‌دلیل عدم‌ایمنی این خط بسته شده است. امیدواریم در سال جدید شهرداری هرچه زودتر این خط را راه‌اندازی کند. درواقع اگر این خطوط فعال شوند هم بار ترافیکی کم می‌شود هم درآمد‌زایی دارد.
بایرامی از تهران


  رسیدگی به مشکلات مردم

با سلام و خسته نباشید. متأسفانه در روزهای پایانی سال مایحتاج و کالاهای اساسی مردم در همه زمینه‌ها رو به گرانی است. لطفا به مسئولان بگویید بیشتر از این به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند. باور کنید خانواده‌های زیادی در اطرافمان وجود دارند که به‌دلیل مشکلات فراوان در حال از هم پاشیدگی هستند.
3524...0919


  شهر را از دست موتورسواران نجات دهید

سلام. پیاده‌رو‌های پایتخت به‌خصوص مناطق مرکزی، تبدیل شده به محل عبور و مرور موتورسواران. همین‌طور خط ویژه هم تبدیل شده به محل عبور و مرور آنان. انواع و اقسام موتور سه‌چرخ بدون پلاک در سطح شهر به‌راحتی تردد می‌کنند. در واقع برخی موتورسواران امنیت جسمی و روانی مردم را در تهران سلب کرده‌اند. لطفا شهر را از دست آنها نجات دهید.
کورش از تهران


  فاجعه‌ای فرهنگی در رانندگی

با سلام. این وضع رانندگی، حرکت روی خطوط، لایی کشیدن، عدم‌رعایت حق تقدم، سبقت غیرمجاز و... فاجعه‌ای فرهنگی برای ایران است. اگر وضعیت کشور ما با کشورهای توسعه یافته در حوزه رانندگی مقایسه شود، واقعاً وضعمان خجالت آور است. لطفا به مسئولان ذیربط در راهنمایی و رانندگی بگویید، برای فرهنگ‌سازی‌ تعارف را کنار بگذارند و همانطور که درخصوص بستن کمربند ایمنی، آنقدر محکم گرفتند تا همه مقید شدند، درخصوص ناهنجاری‌های رانندگی هم بسیار سفت و سخت بگیرند تا بلکه این وضعیت درست شود.
یزدان از تهران


  تجویز بی‌رویه دارو

با سلام. برخی از پزشکان با تجویز داروهای زیاد برای بیماران آنها را با انبوهی از داروهای داخلی و خارجی روانه منزل می‌کنند. از طرفی برخی مواقع هم وقتی پزشکان داروی کمتری را برای بیماران تجویز می‌‌کنند، بیماران فکر می‌کنند که پزشک رسیدگی نمی‌کند. امیدواریم شما دست‌اندرکاران روزنامه همشهری، با ارائه گزارش‌هایی درباره تجویز و مصرف دارو به مردم و حتی پزشکان منشأ فرهنگ‌سازی‌‌ باشید.
3651...0919


  معضل وانتی‌های دستفروش

سلام. لطفا پیگیری کنید چرا شهرداری و راهنمایی و رانندگی با وانتی‌های دستفروش که در کوچه‌های سطح شهر تهران ضمن سد معبر، آرامش را از شهروندان سلب کرده‌اند برخوردی نمی‌کنند؟ بارها در این خصوص برای پیگیری این مشکل به شهرداری و پلیس در محله خودمان مراجعه کرده‌ام ولی نه‌تنها کاری نکرده‌اند بلکه در برابر اصرار من می‌گویند مردم بیکار هستند! البته حرف درستی می‌زنند اما منافاتی با درخواست من ندارد که خواستار رسیدگی به حقوق شهروندی خودم هستم. امیدوارم شما در روزنامه‌تان این معضل را پیگیر باشید.
6123...0938


  معضل آلودگی صوتی

سلام. بارها و بارها پیش آمده که با صدای بوق ممتد یا دزد‌گیر یک خودرو، آرامش و تمرکز خود را از دست داده‌ام. متأسفانه آلودگی صوتی به‌خصوص در کلانشهرها خطری است که سلامت جسم و روان شهروندان را به خطر انداخته است. امیدواریم مسئولان ذیربط به‌خصوص در فصل تابستان برای مقابله با اینگونه موارد راهکار مناسبی را ارائه کنند. از طرفی هم شهروندان ملاحظه حال دیگران را بکنند. متأسفانه آلودگی صوتی یکی از تهدیدات جدی کلانشهرهاست.
گلایه یک دبیر بازنشسته از تهران


  توجه به هشدار کم‌آبی

سلام. با توجه به هشدار کارشناسان محیط‌زیست درخصوص کمبود بارندگی و کاهش ذخایر زیرزمینی، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط برای استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی درازمدتی برای کل کشور به‌خصوص پایتخت داشته باشند. باور کنید غفلت از بحران جدی آب، معضل بزرگی را در آینده نه چندان دور برای کشور به‌وجود خواهد آورد. باید بپذیریم که نسل‌های بعدی این کشور نیز حقی دارند و باید از این منابع استفاده کنند. تا کی باید با بی‌برنامگی صرفا مصرف‌کننده بود و به آیندگان توجهی نداشت؟ لطفا سلسله گزارش‌هایی را در زمینه مشکل کم آبی در کشور منتشر کنید.
4526...0919


  پیشگیری از گرانی‌های شب عید

با سلام. در ماه‌های پایانی سال مسئولان ذیربط اعلام کردند مردم نگران پرتقال و سیب شب عید نباشند و شما هم در روزنامه منتشر کردید. جا دارد از این اقدام آنها تشکر کنیم. اما متأسفانه این اقدام پیشگیرانه درخصوص قیمت گوشت و مرغ و کالاهای اساسی صورت نگرفته است. به‌گونه‌ای که بعد از گرانی مرغ و تخم‌مرغ، اخیرا قیمت برنج نیز افزایش پیدا کرده است. لطفا به مسئولان بگویید بیشتر به فکر مردم باشند و نگذارند سفره خانواده‌ها کوچک‌تر از این شود.
8519...0919


  فرهنگ ترافیکی توسط صدا و سیما

سلام. به‌نظر می‌رسد یکی از راهکارهای بهبود ترافیک شهرها، فرهنگ‌سازی‌ از طریق صدا و سیماست. به مدیران صداوسیما پیشنهاد می‌کنیم در خلال برنامه‌های خود، با پخش میان‌پرده‌ها و برنامه‌های کوتاه در زمینه فرهنگ ترافیکی به رسالت واقعی خود عمل کنند. در همه جای دنیا صداوسیما یکی از بازوهای اصلی کار فرهنگی و تبلیغی برای بهبود رفت‌وآمد در شهرهاست. انتظار می‌رود از این تریبون برای آگاهی بخشی به‌منظور بهبود ترافیک شهری بیشتر از اینها استفاده شود.
3254...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید