• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100823
+
-

جایزه ای برای رمان‌های عاشقانه فارسی

لیلی دو ساله شد


با وجود اینکه سال‌ها از نگارش نخستین رمان‌های عاشقانه عامه‌پسند در ایران می‌گذرد، اما تازه همین سال گذشته بود که این نوع کتاب‌ها صاحب جایزه ادبی مخصوص به‌خود شدند. نخستین دوره این جایزه ادبی که لیلی نام دارد، به همت انجمن نویسندگان عامه‌پسند تاسیس شده و بر آن است از میان انبوه رمان‌های فارسی عاشقانه بهترین‌ها را انتخاب کند. طبق اعلام دبیرخانه این جایزه، سال گذشته200عنوان رمان به دبیرخانه رسید و پس از داوری دو مرحله‌ای، سرانجام از بین10 اثر در دو بخش حرفه‌ای و نوقلم3 اثر به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند. داوری این دوره از جایزه را شهره احدیت، شهلا آبنوس و علی‌الله سلیمی برعهده داشتند. حالا دبیرخانه جایزه لیلی برای انتخاب بهترین رمان عاشقانه سال در سال 99فراخوان داده است.
طبق اعلام دبیرخانه این جایزه در سال 99قرار است رمان‌های ژانر عاشقانه را که در سال گذشته منتشر شده‌اند مورد داوری قرار دهد. شرایط شرکت در مسابقه به شرح زیر است:
تمام نویسندگانی که رمانی در ژانر عاشقانه (جوانان یا خانوادگی) منتشر کرده باشند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. اثر آنها باید در سال 98منتشر شده باشد. محور اصلی رمان باید عاشقانه باشد. لازم به ذکر است هر نویسنده اگر در سال گذشته چند عنوان رمان منتشر کرده باشد فقط می‌تواند با یک رمان در جایزه شرکت کند. کسانی که شرایط لازم برای شرکت در جایزه را دارند می‌توانند تا 31تیرماه سال‌جاری دو نسخه از آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. آثار رسیده به دبیرخانه در دو مرحله داوری خواهند شد. در مرحله اول، 10 اثر به دور دوم راه پیدا می‌کنند و در نهایت رقابت بین 10 اثر نهایی برگزار می‌شود.
 نتایج مسابقه در سه بخش جایزه نوقلم (بهترین رمان نویسندگان کار اولی)، جایزه بهترین رمان عاشقانه سال (مخصوص نویسندگان حرفه‌ای و صاحب چند اثر) و جایزه نگاه مخاطب (رمانی به انتخاب مخاطبان) اعلام خواهد شد. 2رمان اول یعنی نوقلم و حرفه‌ای با رأی داوران و جایزه نگاه مخاطب با رأی مخاطبان انتخاب می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید