• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100801
+
-

با مردم

با مردم








ساخت مسکن ملی جلوی جریان هوای تهران و کرج را نگیرد
شهرهای جدید هشتگرد، پرند، پردیس و اندیشه که همگی در اطراف 2کلانشهر تهران و کرج هستند، در مسیر جریان هوای این شهرها قرار دارند و تاکنون کلی ساخت‌وساز در آنها صورت گرفته است. اکنون خبر رسیده که قرار است 8هزارو400 واحد جدید مسکن ملی در این شهرها بسازند. به اینکه آب و هوای تهران و البرز در سایه این حجم ساخت‌وساز چه خواهد شد، اندیشیده شده یا قرار است مثل حوالی چیتگر جلوی باد تهران را بگیرند؟
حضرتی از تهران

جلوگیری از قاچاق از راه کولبرها نمی‌گذرد
هر روز قوانین جدیدی برای کولبری وضع می‌کنند و مدام مسئولان به‌کار کولبران سرک می‌کشند. به خدا که سال‌ها این کار بوده و مشکلی هم نداشتیم و دلسوزی کسی را هم نخواسته‌ایم، اما از روزی که خبر پخش شده یک روز آرام نداریم و مدام مضطربیم و توان کار از ما گرفته شده. هر جا هم حرف مبارزه با قاچاق می‌زنند فوری می‌گویند بله همین کولبرها حاصل کار قاچاقچیان هستند. خیر آقا ما حاصل شکم گرسنه زن و بچه مان هستیم و لاغیر.
 شادوینی از مریوان 

بانک‌ها می‌گویند دستوری برای عدم‌کسر اقساط نگرفته‌ایم
وام قرض‌الحسنه‌ای از بانک سپه گرفته‌ام که از اسفند تاکنون بی‌وقفه اقساط آن را برداشته‌اند. وقتی هم مراجعه کردیم که مگر قرار نبود اقساط وام در این ماه‌ها کم نشود، می‌گویند کسی دستوری به ما نداده و ما فقط از بانک متبوع خود دستور می‌گیریم! آیا مسئولان دستورات را به روسای ارشد بانک‌ها ابلاغ نکرده‌اند که آنها هم به شعب خود برسانند؟ در این شرایط بیکاری و افتضاح با کسر شدن اقساط، نان خالی هم نمی‌توانیم تهیه کنیم.
ترک از تهران 

برش خطرناک در خیابان طالقانی کرج
خیابان طالقانی کرج، مسیر شمال به جنوب حد فاصل میدان آزادگان تا سر چهارراه طالقانی یک بریدگی قدیمی در روی آسفالت خیابان هست که باعث موج گرفتن یا لغزیدن ماشین می‌شود. این بریدگی چندین وقت است که هست و هرگز آن را هم‌تراز آسفالت خیابان نکرده‌اند و بعضا باعث انحراف مسیر رانندگان یا تصادف می‌شود؛ هر چند که به جدول نزدیک است، اما به‌هرحال با وجود ترافیک دائمی در مسیر تردد است.
پاکدل از کرج 

ترخیص بیمار کرونایی، بعد از 5روز بستری در بیمارستان
مادربزرگم را که مبتلا به کرونا شده ‌است، بعد از 5روز از بیمارستان امام علی کرج ترخیص کردند و با یک سری توصیه بیمار را به خانه آوردند. بعد از 14روز از ترخیص مادربزرگم اکنون 2 خاله‌ام که پرستارشان بوده‌اند کرونا گرفته‌اند که هر کدام‌شان بزرگ خاندانی هستند و نوه و داماد و عروس به هرحال از راه دور آنها را دیده‌اند و حداقل همسران‌شان کنارشان بوده‌اند. واقعا درست است که یک بیمار کرونایی فقط 5روز بستری باشد؟
خوش‌بین از تهران 

اگر درهای حرم باز می‌شد امکان رعایت بهداشت بیشتر بود 
اگر درهای حرم رضوی به روی شب زنده داران و روزه داران باز می‌شد، بیشتر امکان رعایت بهداشت بود تا اینکه مردم در گوشه و کنار خیابان‌های منتهی به حرم، بدون آب و سرویس بهداشتی و غیره روی زمینی که هزاران پا خورده است بنشینند و نماز بخوانند و دعا کنند.
شایان از مشهد

500اتوبوس نو برای تهران چه شد؟
در خبرهای اوایل سال شنیدیم که قرار است 500اتوبوس به ظرفیت اتوبوس‌های تهران افزوده شود، اما درحالی‌که وضعیت اتوبوس‌های تهران مناسب نیست، خبری هم از این تعداد اتوبوس نیست و معلوم نیست تا کی باید این اتوبوس‌های خراب وشلوغ را که می‌توانند در زمان ازدحام جمعیت، منبع کرونا باشند تحمل کنیم. خواهش‌مان این است که هرکس مسئول است سریع‌تر این اتوبوس‌ها را به چرخه خدمات رسانی برساند.
آب دونیکی از تهران 

شیوع کرونا در کرمان نگران‌مان کرده است
درحالی‌که امید داشتیم با گرم شدن هوا، شیوع کرونا کمتر شود، در کرمان وضعیت برعکس است و عدم ‌رعایت فاصله‌گذاری، عامل شیوع بیشتر کرونا شده است. حتما باید کار به جای سخت برسد. توقع این است که مردم رعایت کنند و مسئولان قوانین سختگیرانه بگذارند تا دوباره اقتصاد شهر نخوابد.
حسینی از کرمان 

سیب‌زمینی‌کاران همدان چشم به راه صنایع تبدیلی
سال‌هاست مسئولان قول ایجاد صنایع تبدیلی در همدان برای محصول سیب زمینی را داده‌اند، اما اکنون با اینکه یک پنجم تولیدات کشاورزی استان سیب‌زمینی است، خبری از صنایع تبدیلی نیست و از توسعه صنایع تبدیلی خبری نیست و تنها کارخانه فرنچ فرایز نیز تنها 35درصد پیشرفت دارد و به حال خود رها شده است.
کاظم پور،کشاورز سیب‌زمینی کار

چرا گارانتی خودرو 3‌ماه شده است؟
در شرایطی که خودروهای تولیدی کیفیت قابل‌قبولی ندارند، به‌جای افزایش خدمات پس از فروش و زمان تحویل، گارانتی خودرو را 3‌ماهه کرده‌اند، آن هم گارانتی که یک زمانی تا 18‌ماه بود. یعنی خودشان فقط 3ماه تضمین می‌کنند خودروی تولیدی خودشان را؟ پس ما چگونه اعتماد کنیم به محصولی که خودشان فقط 3ماه قبولش دارند؟
احمدی از تهران 

مردم یزد معاملات آنلاین را دوست ندارند
مردم یزد خرید‌و‌فروش سنتی را دوست دارند و به‌رغم شیوع کرونا با کمی آزادسازی محدودیت‌ها، برای هر خریدی بیرون می‌آیند و اصلا اهمیتی به شیوع کرونا نمی‌دهند. از مردم یزد سؤال کنید متوجه می‌شوید این مردم میانه‌ای با خرید آنلاین ندارند. با این اوصاف نباید قوانین قرنطینه در یزد کمی سختگیرانه باشد تا مردم به هر بهانه‌ای از خانه خارج نشوند تا به امید خدا ریشه این ویروس منحوس بخشکد؟
دولت فائزی از یزد

این خبر را به اشتراک بگذارید