• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100791
+
-

مرگ 3مرد در تیراندازی هولناک مشهد


مردان آشنا خودروی پژویی را که در راه کلانتری بود با شلیک دست‌کم 20گلوله به رگبار بستند و پس از قتل 3سرنشین خودرو پا به فرار گذاشتند.
به گزارش همشهری، عصر چهارشنبه گذشته صدای رگبار گلوله ساکنان شهرک رضوی مشهد را به وحشت انداخت. مردان که سوار بر یک خودروی سواری تیره‌رنگ بودند، سرنشینان یک پژو پارس سفیدرنگ را به رگبار بستند و بعد از شلیک دست‌کم 20گلوله با اسلحه کلاشنیکف، پا به فرار گذاشتند. ماجرای این تیراندازی به سرعت به مأموران پلیس و قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک ویژه قتل مشهد گزارش شد و وی همراه تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه در یکی از خیابان‌های شهرک رضوی شدند. اثری از مردان تیرانداز نبود اما در جریان تیراندازی آنها، 3سرنشین پژو که 2 نفر از آنها برادر بودند هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از این افراد در دم جانش را از دست داده و 2 نفر دیگر که هنوز نفس می‌کشیدند به بیمارستان منتقل شدند. از همان زمان تحقیقات برای کشف راز این تیراندازی هولناک آغاز شد. شاهدان حادثه اطلاعات چندانی که بتواند به پلیس کمک کند، نداشتند. آنها فقط می‌گفتند که یک خودروی تیره‌رنگ از پشت سر به‌ خودروی قربانیان نزدیک شده و پس از آن سرنشینان خودروی تیره‌رنگ، خودروی پژو را به رگبار بسته بودند. آنطور که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، گلوله‌ها از 2سلاح که هر دو کلاشنیکف بودند شلیک شده بودند و این یعنی عاملان جنایت بیشتر از یک نفر بودند.

درگیری در روستا
حدود 2ساعت از حادثه می‌گذشت و یکی از مصدومان در بیمارستان جانش را از دست داد و به این ترتیب شمار قربانیان به 2 نفر رسید. در این میان، تحقیقات گسترده قاضی جنایی و کارآگاهان مشخص کرد که شروع این ماجرای جنایی به روستای خادم‌آباد در نزدیکی مشهد برمی‌گردد؛ چراکه قربانیان همگی اهل این روستا بودند و به‌نظر می‌رسید که مردان تیرانداز نیز از ساکنان همین روستا هستند.
تیم جنایی در ادامه راهی روستای خادم‌آباد شد. حدس مأموران درست بود و آنها متوجه شدند که عاملان تیراندازی نیز از اهالی همین روستا هستند. تحقیقات نشان می‌داد که درگیری بین دو دسته از اهالی روستا رخ داده است. آنها روز قبل بر سر یک تماس تلفنی با هم درگیر شده بودند. ظاهرا فردی با فرد دیگری تماس گرفته و بین آنها درگیری لفظی آن‌هم از پشت تلفن درگرفته بود. آنها سپس با هم قرار گذاشتند و به این ترتیب درگیری تلفنی به درگیری فیزیکی کشیده شده و درنهایت یکی از طرفین درگیری به پلیس شکایت کرده و مأموران 2نفر از طرف دیگر را به‌خاطر این شکایت دستگیر کرده و آنها را به کلانتری منتقل کرده بودند. پس از بازداشت این دو نفر، اعضای دیگر هر دو دسته که در روستا حضور داشتند با هم توافق کرده بودند که به کلانتری بروند و شاکی رضایت بدهد و آن دو نفر آزاد شوند. به این ترتیب 2برادر 34و 38ساله به همراه مردی 51ساله سوار بر خودروی پژو پارس سفید شده و از روستا به طرف کلانتری حرکت کردند. آنها از آشنایان همان 2 نفری بودند که در کلانتری بازداشت بودند. از سوی دیگر چند نفر از افرادی که طرف شاکی بودند نیز سوار بر خودرویی تیره شدند تا برای پایان دادن به درگیری و آزادی 2جوان بازداشتی راهی کلانتری در شهرک رضوی شوند. با این حال هنوز معلوم نبود که چه اتفاق و بحث و جدلی بین سرنشینان این دو خودرو درگرفته بود که در نهایت باعث شد وقتی آنها در راه کلانتری بودند، سرنشینان خودروی تیره‌رنگ، سرنشینان خودروی پژو پارس را به رگبار بسته و از محل متواری شوند. به گفته شاهدان حادثه، مردان تیرانداز بعد از شلیک بی‌محابا به سوی خودروی پژو به سمت ماشین رفته و یکی از آنها بعد از برداشتن چیزی از داخل ماشین پژو، سوار ماشین تیره‌رنگ شده و همراه همدستانش گریخته بود.

سومین قربانی 
تحقیقات کارآگاهان که از دقایقی پس از حادثه آغاز شده بود، همچنان ادامه داشت تا اینکه صبح پنجشنبه به قاضی احمدی‌نژاد خبر رسید سومین فرد مجروح نیز حوالی ساعت 5صبح بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داده است. به این ترتیب بررسی‌ها تا ساعت 11شب پنجشنبه بی‌وقفه ادامه یافت و از آنجا که احتمال می‌رفت این حادثه خونین آتش درگیری میان هر دو دسته را در روستا بیشتر کند، با حضور نیروهای پلیس و گفت‌وگوهای انجام شده، از این اتفاق جلوگیری شد. از سوی دیگر در جریان تحقیقات عاملان تیراندازی و قتل 3سرنشین پژو شناسایی شده‌اند و تلاش تیم جنایی برای دستگیری آنها و پایان دادن به این پرونده جنایی ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید