• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100772
+
-

کافه مجلس

   اختلاف حساب 2میلیونی 
عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه‌کرد مجلس مشخص است؟ گفت: مجلس چیز خاصی ندارد. ساختمان و چند نماینده دارد که حقوق ماهانه هر نماینده ۸ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان است. به گزارش همشهری، عدد 8میلیون و 348هزارتومان را مصری در حالی رقم حقوق نمایندگان عنوان کرده که ابوالفضل سروش، نماینده تهران در مطلبی با عنوان شفاف با مردم روی کانال تلگرامش نوشته است:«به جز حقوق نمایندگی سال اول که ۶ میلیون تومان بود و طی این ۴ سال به‌تدریج به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت بقیه هزینه‌هایی که به‌عنوان هزینه دفتر و همراه به نمایندگان پرداخت می‌شد را وارد زندگی و اموال شخصی‌ام نکردم، بخشی صرف هزینه‌های جاری و دفتری شد و باقیمانده آن را وقف فقرا نمودم که اسنادش نیز موجود است.»

   وزیر دفاع در کمیسیون امنیت 
کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم سه‌شنبه این هفته به پایان می‌رسد، دراین میان آخرین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با حضور وزیر دفاع برگزار می‌شود. بررسی طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیست علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی و نشست اختتامیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره دهم از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در آخرین هفته کاری‌اش است.

   فراکسیون جهادی در مجلس یازدهم 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبر داد: با تشکیل فراکسیون حامیان گروه‌های جهادی و تصویب طرح‌های مربوط در مجلس نو، فعالیت‌های مردمی مدیریت خواهد شد. علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: «‌پشتیبانی قانونی از گروه‌های جهادی و منحصرکردن فعالیت‌ها و خدمات مردمی در حوادث به این گروه‌ها و تامین منابع مالی و امکانات دولتی برای آن‌ها، از اولویت‌های مجلس یازدهم شده که با تشکیل فراکسیون حامیان گروه‌های جهادی و تصویب طرح‌های مربوط در مجلس نو؛ فعالیت‌های مردمی مدیریت خواهد شد.»

   شعارهای یازدهمی‌ها هزینه‌زاست!
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: منتخبان مجلس یازدهم هیچ برنامه، استراتژی و راهبردی ندارند که آینده امیدوارکننده‌ای را ترسیم کند. هم‌اکنون تنها بر طبل شعارهایی کوبیده می‌شود که این شعارها برای مردم و کشور هزینه‌زاست. از سوی دیگر مردم از این شعارها خاطرات خوشی ندارند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با انتقاد از هجمه منتخبان مجلس یازدهم به دولت گفت: متأسفانه در فضایی که عمدتاً از سوی دوستان تازه‌راه‌یافته به مجلس شکل گرفته شاهد هجمه غیرقابل توجیه و رفتار غیرمنطقی‌ای هستیم که هدفش صرفاً حمله به دولت است.

   ضرورت بررسی مدرک تحصیلی همه مقامات 
محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به ضرورت راستی‌آزمایی مدارک تحصیلی مقامات و تأیید نشدن مدرک تحصیلی منتخب تفرش گفت: مدارک تحصیلی رئیس‌جمهور، منتخبان مجلس و همه مقامات باید بررسی شود.او با بیان اینکه آب از سرچشمه گل‌آلود است، در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: ابتدا باید مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور و بعد باید مدارک تحصیلی همه مسئولان، مقامات، مدیران کل و نمایندگان مجلس و منتخبان مجلس یازدهم بررسی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید