• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100598
+
-

با مردم

با مردم







دانش‌آموزان نیازمند خدمات روانشناسی هستند
باتوجه به شرایطی که در سال تحصیلی جاری برای دانش‌آموزان پیش آمد، آنها دچار مشکلات بسیاری شده‌اند و ارتباط عاطفی که معمولا بین دانش‌آموزان و معلمان صورت می‌گیرد، امسال صورت نگرفت و لطمه‌های مختلفی به دانش‌آموزان وارد شد. به همین منظور توقع داریم که مسئولان در ابتدای سال تحصیلی آینده برای رفع اختلالات پیش آمده در بعد روانشناسی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.
ربیعی از تهران

حوزه امتحانی را تغییر دادیم، مشکل بیشتر شد
بعد از اعلام مسئولان مبنی بر امکان ویرایش حوزه امتحانی آزمون‌های سراسری، حوزه امتحانی را براساس محل سکونت خود انتخاب کردیم، اکنون آزمون دکتری دقیقا وسط امتحانات پایان ترم افتاده؛ درحالی‌که دانشگاه ما تهران و منزل مان در هزار کیلومتری تهران است. چه‌کسی پاسخگوی این میزان ناهماهنگی است؟
رعنا از زاهدان 

به فرزندمان بگوییم مدرسه باز است ولی تو نرو؟
چگونه به فرزندمان که چند‌ماه است مدرسه نرفته و دلتنگ مدرسه و معلم و همه‌‌چیز است بفهمانیم که مدرسه باز است، اما نیازی نیست تو به مدرسه بروی؟ چقدر قرار است با روح و روان دانش‌آموزان بازی شود؟ چرا مسئولان تصمیمات درستی نمی‌گیرند، مگر همین روش آموزش از دور که پدرمان را درآورد، تازه جا نیفتاده است؟ سال تحصیلی را با همین روند به پایان برسانند.
طباطبایی از تهران

وزارت بازرگانی باید مستقل باشد
چند سال پیش وزارت بازرگانی و صنعت را ادغام کردند، با این ادعا که نمی‌شود سیاستگذار تولید کشور از سیاستگذار واردات صادرات جدا باشد؛ زیرا باعث ضربه خوردن به این بخش‌ها می‌شود. حالا بگویند که بعد از این همه سال ادغام، کدامین نفع به من مصرف‌کننده رسیده است؟ حالا دوباره طرح داده‌اند و می‌خواهند این ادغام را برچینند، با این دلیل که سیاست‌های بازرگانی نباید تحت‌تأثیر سیاست‌های صنعتی بوده و باید مستقل باشد. هر چند که مجلس این طرح را تصویب نکرده، اما از مسئولان تقاضا داریم به این بازی پایان دهند و با هر سیاستی که اجرا می‌کنند به مردم لطمه نزنند.
ابیوردی از بردسکن خراسان رضوی

رایگان کردن برق کرمانشاه، نوشدارو بعد از مرگ سهراب است
به تازگی گویا قرار است با موافقت هیأت دولت، برق مصرفی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌صورت رایگان، محاسبه و به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تلقی شود. اولا سؤال این است برای کدام خانه‌ها، بسیاری از مردم 2‌سال قبل که خانه‌ای نداشته‌اند که برقی مصرف کنند و هنوز در کانکس هستند و بعد اینکه آیا بعد از 3‌سال باید به این موضوع فکر می‌کردند. در شرایطی که یکی مثل من به‌عنوان یک زلزله‌زده در این 3‌سال سر موعد، پول برق پرداخته است؟
تابشان از کرمانشاه

ظرفیت ثبت نام سایت ایران‌خودرو به سرعت تکمیل شد
ساعت 11 و 30دقیقه صبح دوشنبه با مشقت فراوان در یک کافی نت به سایت ایران‌خودرو متصل شدیم و احراز هویت هم انجام شد، اما تا ساعت 2که سیستم در اختیار من بود به هیچ عنوان سایت باز نشد و در نهایت اعلام تکمیل ظرفیت شد! اینکه پیام اشتباه بود یا درست را نمی‌دانم، اما به‌هرحال گویا این ثبت نام رؤیایی بیش نیست.
یحیوی از تهران

به‌خاطر 3‌ماه کسر بیمه از حداقل حقوق محرومیم
همسرم زمان بازنشستگی 3‌ماه و 10 روز بیمه کم داشت و از حداقل حقوق محروم شد، اکنون که چند سالی می‌گذرد، حقوق همسرم به 700هزار تومان رسیده و خبری هم از همسان‌سازی‌ حقوق‌ها نیست. امثال ما چه باید بکنند.
سلامی از ارومیه

 چرا فیلترینگ را برنمی‌دارند
برای دیدن پیام‌های برخی مقامات بلند پایه یا برنامه زنده آنها در نرم افزارهای مجازی مجبور به استفاده از فیلترشکن می‌شویم که جدای از هزینه و ایجاد کندی اینترنت، بعضا با نمایش تصاویر نامناسب به‌صورت ناگهانی، باعث آلودگی فکر و ذهن فرزندان‌مان به‌خصوص نوجوانان و جوانان می‌شود. واقعا چرا مسئولان فیلترینگ را برنمی‌دارند؟
رئیس سادات از تهران

خرید آب کشاورزی برای 2‌ماه،به قیمت 60میلیون
چاه‌های کشاورزی روستاییان نیشابور را سهمیه ‌بندی کردند. چون بارندگی این 2سال خوب بود بیشتر چاه‌ها خاموش بود و ترجیح دادیم صرفه‌جویی کنیم. اکنون می‌گویند می‌خواستید خاموش نکنید و سهمیه شما سوخت شده است. اگر نیاز به آب دارید مبلغ 60میلیون تومان برای 2‌ماه سهمیه بدهید و آب بخرید. این رفتار با کشاورز رواست؟
نیشابوری از روستاهای نیشابور

تفاوت قیمت خرید سکه در بازار و بانک به چه معناست؟
چرا قیمت خرید سکه در بازار و بانک متفاوت است و چه‌کسی مسئول رسیدگی به این وضعیت است.
خاورزی از تهران

نایابی داروی بیماران خاص در ایلام
در منطقه ما بیماران خاص ازجمله بیماران سرطانی که شیمی‌درمانی می‌کنند برای تهیه داروی خود باید به کرمانشاه و همدان بروند، آیا نمی‌توان از درد و رنج این بیماران کاست؟
بیگی‌پور از ایلام

زمان نامناسب برگزاری کنکورهای وزارت علوم و بهداشت
وزارت بهداشت کنکور‌های خودش را که در خرداد بوده به تابستان منتقل کرده، اما وزارت علوم همچنان در برگزاری کنکور ارشد در خرداد‌ ماه مصمم است؛ بدون آنکه به شرایط روحی دانشجویان بعد از چند‌ماه قرنطینه توجه کند. بماند که به‌نظر می‌رسد سلامتی داوطلبان در مرحله چندم اهمیت قرار دارد.
دادمان از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید