• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100593
+
-

آتش‌سوزی مرگبار به‌خاطر ارثیه

آتش‌سوزی مرگبار به‌خاطر ارثیه


پسر جوان که با عمه‌اش بر سر ارث و میراث دچار اختلاف شده بود، خانه او را به آتش کشید. در این حادثه هولناک 3نفر جان‌ باختند و یک نفر به‌شدت دچار سوختگی شد.
به‌گزارش همشهری، به‌دنبال آتش‌سوزی در خانه‌ای در یکی از خیابان‌های کرمان آتش‌نشانان، امدادگران اورژانس و مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند. شعله‌های آتش از این خانه زبانه می‌کشید و هر لحظه بخش‌های بیشتری را به کام خود فرومی‌برد. در این شرایط آتش‌نشانان تلاش کردند شعله‌های آتش را خاموش کنند و همزمان گروه دیگری برای نجات افرادی که در آنجا بودند، اقدام کردند. هرچند آتش‌سوزی هر لحظه گسترده‌تر می‌شد اما سرانجام آتش‌نشانان توانستند آن را به‌طور کامل مهار کنند اما در این حادثه 3نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر به‌شدت دچار سوختگی شد.
شواهد اولیه نشان می‌داد این آتش‌سوزی عمدی است؛ به همین دلیل به‌دستور بازپرس شعبه8 دادسرای کرمان گروهی از مأموران اداره مبارزه با قتل پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد عامل این آتش‌سوزی برادرزاده صاحبخانه است. او از مدتی قبل با عمه‌اش بر سر ارث و میراث دچار اختلاف شده بود تا اینکه دقایقی پیش از حادثه خودش را به خانه عمه‌اش رسانده و درنهایت آنجا را به آتش کشیده بود. با اینکه این متهم بعد از حادثه گریخته بود اما سرانجام درحالی‌که 5ساعت از این آتش‌سوزی هولناک می‌گذشت مأموران او را ردیابی و دستگیر کردند. متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به آتش زدن خانه عمه‌اش اعتراف کرد و گفت: چون بر سر ارثیه با عمه‌ام اختلاف داشتیم و نتوانسته بودیم اختلافاتمان را برطرف کنیم من از روی عصبانیت دست به این کار زدم. من نمی‌خواستم کسی آسیب ببیند اما بعد فهمیدم 3نفر فوت شده‌اند.
دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این‌باره به میزان گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، او با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید