• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100591
+
-

کرونا قاتل جنایتکار مخوف مکزیک

کرونا قاتل جنایتکار مخوف مکزیک


رهبر یکی از مخوف‌ترین کارتل‌های مواد‌مخدر در مکزیک که در جریان یکی از جنایت هایش 12نفر را ربوده و سر بریده بود بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در زندان جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های مکزیک، این مرد 45ساله که مویسیس اسکامیلا نام داشت در سال 2008به همراه 8نفر از اعضای اصلی باندش دستگیر شد. در زمان دستگیری‌اش، رسانه‌های مکزیک به او لقب سردسته قوی باند جنایتکار در منطقه کانکون را داده بودند.
مویسیس اسکامیلا گروهی را رهبری می‌کرد که یکی از مخوف‌ترین باندهای تبهکاری مکزیک به نام لاس زتاس بود و تهیه‌کننده اصلی کوکایین در منطقه کانکون به شمار می‌رفت. آنها مواد‌مخدر را از طریق مسیرهای دریایی و از آمریکای جنوبی به سواحلی در آمریکای مرکزی که تفرجگاه‌های معروف و محبوب افراد ثروتمند بودند، قاچاق می‌کردند. این مرد تبهکار همچنین با به کار‌گیری خبرچین‌های بسیار زیاد که بخش زیادی از آنها در نیروی پلیس خدمت می‌کردند، به‌گونه‌ای فعالیت می‌کرد که هیچ ردی از خودش باقی نمی‌گذاشت و به راحتی می‌توانست محموله بزرگ کوکایین را به مقاصد دلخواهش قاچاق کند.
اما یکی از دلایلی که این مرد را به یکی از جنایتکاران مخوف مکزیک تبدیل کرد، دست داشتن او در ماجرای ربوده شدن 12نفر در این کشور بود. این افراد در اگوست سال 2008در شهر یوکاتان ربوده شدند و مدتی بعد اجساد آنها درحالی‌که سرهایشان بریده شده بود، پیدا شد. این جنایت هولناک که حساسیت ویژه‌ای در افکار عمومی مکزیک به‌وجود آورد سبب شد پلیس تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عاملان آن آغاز کند. در نهایت سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد مویسیس اسکامیلا دستور این آدم ربایی را صادر کرده و در این جنایت نقش مستقیم داشته است. در حقیقت او با این کار سعی داشته اعضای یک گروه رقیب را از میان بردارد تا بتواند با این کار از بقیه باندهای تبهکار زهرچشم بگیرد.
با دستگیری سردسته این باند مخوف و اعضای اصلی گروه، آنها در دادگاه به اتهاماتی همچون قتل 12نفر، آدم ربایی، اخاذی، قاچاق جنسی، قاچاق سلاح‌های سنگین و تزانزیت مواد‌مخدر محاکمه شدند. هر چند مویسیس اسکامیلا تلاش کرده بود در جریان جنایاتش هیچ ردپایی از خودش به جا نگذارد، اما در نهایت قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود او را به تحمل 37سال زندان محکوم کردند. 
به این ترتیب وی به زندانی با حداکثر امنیت در مکزیک منتقل شد تا دوران محکومیتش را سپری کند اما از چند روز قبل با علائمی شبیه بیماری کرونا به بیمارستان انتقال یافت و معلوم شد که وی به  این مرض مبتلا شده است. او از همان زمان تحت درمان قرار گرفت، اما دوشنبه گذشته مقامات زندان مکزیک اعلام کردند که وی به‌دلیل ابتلا به کرونا جانش را از دست داده است. این در حالی است که گفته می‌شود مویسیس اسکامیلا هشتم‌ماه می ‌درگذشته اما مسئولان زندان ترجیح داده‌اند که این خبر را چند روز بعد اعلام کنند. 
مرگ این جنایتکار مخوف در حالی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود با دستگیری و مرگ او از نفوذ گروه تبهکار لاس زتاس که روزگاری مخوف‌ترین گروه تبهکاری در این کشور بود کاسته و این گروه به چند شاخه مختلف تقسیم شده و قدرت خود را کاملا از دست داده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید