• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100198
+
-

بسته تشویقی شهرداری اصفهان برای ساخت و ساز

  شهرداری اصفهان طبق لایحه مصوب شورای شهر با هدف کمک به ساخت و ساز در قالب بسته‌های اهدایی در سال 99، تخفیف‌های پلکانی به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار ارائه می‌کند.
به گزارش گروه ایرانشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، شهرداری اصفهان حدود دو هفته پیش با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به شورای شهر خواستار کمک به شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار با ارائه تخفیف شد. با توجه به اینکه شهروندان در روزهای پایانی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستند از فرصت موجود برای دریافت پروانه و پایان کار استفاده کنند این لایحه می‌تواند به عنوان یک بسته تشویقی برای رونق ساخت و ساز به کمک صنعت ساختمان‌سازی در شهر بیاید.
معاون مالی-اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: با تصویب شورای شهر به افرادی که تا ۱۵ خرداد اقدام به پرداخت عوارض خود کنند، به میزان ۱۰۰ درصد مبلغ رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی سال 99 نسبت به سال 98 تخفیف داده خواهد شد. مرتضی طهرانی ادامه داد: بنابراین لایحه، درباره عوارض عدم خلاف و پایان کار هم اگر تا پایان خرداد پرداخت شود،۵۰ درصد از قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می‌شود که به صورت ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۳۰ درصد اهدایی خواهد بود. وی افزود: در صورت دریافت گواهی عدم خلاف و پایان کار تا پایان تیر، ۴۰ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می‌شود که ۲۰ درصد آن اهدایی نقدی و ۲۰ درصد دیگر اهدایی خواهد بود. طهرانی ادامه داد: همچنین میزان اهدا در صورت پرداخت تا پایان مرداد ۳۰ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می‌شود که ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۱۰ درصد اهدایی خواهد بود.
وی افزود: همچنین در صورت پرداخت تا پایان شهریور ۲۵ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می‌شود که ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۵ درصد اهدایی خواهد بود. معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در دو سال اخیر برای رونق صنعت ساخت و ساز توانست سرمایه‌گذاران را به شهر برگرداند، ادامه داد: طی این مدت طرح‌های تشویقی و بسته‌های متفاوتی را در زمان‌های مختلف به شهروندان ارائه کردیم و در بسته جدید هم که به تصویب شورای شهر رسید، به افرادی که در اسفند نتوانستند از فرصت خود برای دریافت پروانه ساختمانی استفاده کنند، تخفیف‌های پلکانی ارائه می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید