• چهار شنبه 21 دی 1401
  • الأرْبِعَاء 18 جمادی الثانی 1444
  • 2023 Jan 11

آرایش غلیظ

مروری بر مفهوم آزادی زن درغرب که زنان را تا جایگاه بردگی پایین کشیده است

43 سال در آرزوی براندازی

با پیروزی انقلاب ‌اسلامی در 22بهمن1357، «براندازی» همواره یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های واشنگتن در قبال جمهوری‌اسلامی به‌حساب آمده‌است؛ رویکردی که رهبرمعظم‌انقلاب نیز در سخنان اخیرشان در جمع مردم قم، با اشاره به سند منتشر شده از اقدام‌های دولت کارتر، به تشریح آن پرداختند.

زنان ایرانی توسعه یافته و رو به پیشرفت

یکی از درخواست‌هایی که خانم‌ها همواره از معاونت امور زنان داشتند این بود که در روز زن خدمت رهبر معظم انقلاب بروند و دیدگاه‌ها، مطالبات و مسائل خود را به شکل رودررو با ایشان مطرح کنند.
171سال قبل در چنین روزهایی نخستین مدرسه آکادمیک ایران در قلب پایتخت افتتاح شد

ماجرای ساخت دارالفنون و قتل گریبایدوف

171سال قبل درست در چنین روزهایی بود که خبر افتتاح مدرسه دارالفنون دهان به دهان در شهر تهران پیچید.مدرسه‌ای که در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم ایران به‌ویژه پایتخت‌نشینان نقطه عطفی بود.

کسری بودجه صفر تا آخر سال

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت با رد پیش‌بینی کسری بودجه 360هزار میلیارد تومانی سال‌جاری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: کسری بودجه تا پایان سال به صفر می‌رسد.

خودروهای وارداتی چند قیمت می‌خورند؟

دوشنبه هفته جاری بورس‌کالای ایران از پذیرش 21هزارو140 دستگاه خودروی وارداتی از شرکت‌های چانگان و کیا خبر داد که قرار است فرایند فروش آنها نهایتا تا پایان دی‌ماه در بورس انجام شود.

142دستگاه اتوبوس تازه‌نفس معطل پلاک‌گذاری

پس از 12سال وقفه قرار است به مرور 2هزار دستگاه اتوبوس از 2خودروساز داخلی در مدت ۱۴‌ماه خریداری شده و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه شوند.

مدت خدمت سربازی در کشورهای جهان

در همشهری آنلاین بخوانید

تماس تلفنی از ترکیه برای اعتراف به قتل