07
چهار شنبه 21 دی 1401
شماره 8687
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پریگوژین، چاقوی تیز کرملین در جنگ اوکراین

جهان‌نما
جنگ اوکراین موقعیت نخبگان سیاسی در روسیه را زیر و رو کرده است؛ ازجمله یوگنی پریگوژین تاجر61ساله روس و رهبر شرکت نظامی خصوصی «واگنر» که این روزها به چهره‌ای برجسته اما عجیب تبدیل شده است.
ویژه
جنگ اوکراین به‌عنوان بزرگ‌ترین و خونبارترین جنگ اروپا بعد از جنگ جهانی دوم، به ما یادآوری کرد که باید درباره ایده‌هایی چون «بعید بودن وقوع جنگ‌های کلاسیک» تجدیدنظر کنیم.
گزارش2
«الیزابت دوم» ملکه انگلیس پیش از مرگ در یکی از مصاحبه‌هایش در واکنش به اتفاق‌هایی که در سال 1992 برای خانواده سلطنتی روی داد، ازجمله طلاق فرزندانش و مرگ «دایانا» عروس خانواده سلطنتی، آن سال را «سال فاجعه‌بار» خوانده بود.

روابط آنکارا-دمشق روی ریل تنش‌زدایی

نگرانی‌های امنیتی در شمال سوریه، اردوغان را که زمانی دشمن شماره یک اسد بود به سمت بازسازی روابط با دمشق سوق داده است
گزارش
در میان روابط خارجی کشورهای منطقه، بی‌تردید عمیق‌ترین تغییرات و دگرگونی‌ها طی چند‌ماه گذشته در نوع تعاملات ترکیه و سوریه رخ داده است.

پیدا شدن اسناد محرمانه در دفتر سابق جو بایدن

در پی کشف اسناد طبقه‌بندی دولتی مربوط به دوران معاون اولی جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، در یک مرکز غیردولتی، وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده در این‌باره تحقیق خواهد کرد.
دمکرات‌ها به‌دنبال اخراج بولسونارو از آمریکا
دمکرات‌ها به‌دنبال اخراج بولسونارو از آمریکا
بیش از 1500نفر از حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور پیشین برزیل که به ساختمان‌های دولتی این کشور در پایتخت حمله کرده بودند بازداشت شده‌اند.
تاندی مودیس، وزیر دفاع آفریقای جنوبی: واشنگتن آفریقا را تهدید می‌کند، البته نه فقط آفریقای جنوبی را بلکه آمریکا هر چیزی را که در آفریقا بوی روسیه از آن به مشامشان برسد، مورد تهدیدات جدی قرار می‌دهند و به‌شدت با هرچه مرتبط با روسیه است مخالفت می‌کنند.