04
چهار شنبه 21 دی 1401
شماره 8687
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راز خودروهای فاقد استاندارد

چهره روز
مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: حوزه قطعات خودرو رها شده و حتی خودروی نویی که از کارخانه بیرون می‌آید، 2 تا 3‌ماه بعد به هر دلیلی نیاز به تعمیر و تغییر دارد.
ویژه
خبر: اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفته است: به اعتقاد نمایشگاه‌داران، چنانچه قرار است خودرو در بورس کالا به فروش برسد، اتحادیه باید در روند عرضه خودرو در بورس کالا و حتی قیمت‌گذاری و توزیع، سهم و نقشی را ایفا کند و چنانچه دولت درنظر دارد به‌طور مستمر خودرو در بورس کالا عرضه و به فروش برسد بورس هم باید زیرنظر اتحادیه فعالیت کند.
دوشنبه هفته جاری بورس‌کالای ایران از پذیرش 21هزارو140 دستگاه خودروی وارداتی از شرکت‌های چانگان و کیا خبر داد که قرار است فرایند فروش آنها نهایتا تا پایان دی‌ماه در بورس انجام شود.
قیمت انواع صیفی و محصولات فرنگی در میادین طی 2 ‌ماه گذشته تغییرات زیادی داشته که مهم‌ترین آنها تعدیل قیمت گوجه و سیب‌زمینی و افزایش چشمگیر قیمت پیاز بوده است.

احتمال خداحافظی بورس با محدوده مقاومت

شاخص بورس بعد از 2 سال سد مقاومت 1.6‌میلیون واحد را شکست و در حال تلاش برای تبدیل این رقم به یک حمایت مستحکم است
بورس
روند صعودی شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز سه‌شنبه ادامه یافت. شاخص کل بورس تهران دیروز با 1.3درصد رشد بالاخره توانست بعد از 2سال از محدوده یک میلیون و 600هزار واحد با قدرت عبور کند.

کسری بودجه صفر تا آخر سال

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت با رد پیش‌بینی کسری بودجه 360هزار میلیارد تومانی سال‌جاری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: کسری بودجه تا پایان سال به صفر می‌رسد.
بحران صندوق‌های بازنشستگی با اهرم بدهی دولت
کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشی درخصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط تهیه کرده که می‌تواند تصویری از وضعیت فعلی صندوق‌های بازنشستگی و عوامل تغییر وضعیت آنها ارائه دهد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ترکیب دیروز معاملات بازار سهام