• دو شنبه 21 آذر 1401
  • الإثْنَيْن 18 جمادی الاول 1444
  • 2022 Dec 12

شورای عالی کم‌کاری

کارشناسان فرهنگی به سوالات همشهری درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخ ‌می‌دهند
شورای عالی انقلاب فرهنگی نوزدهم آذر ماه 1363 به ریاست رئیس جمهور و با فرمان امام خمینی ره تشکیل شد. از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، می‌توان در3 حوزه سیاستگذاری، تدوین ضوابط و نظارت تقسیم‌بندی کرد.
اعضای پارلمان شهری خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های متولی برای حل آلایندگی هوای تهران شدند

متهمان و قربانیان آلودگی هوا

چند روزی است که میزان ذرات آلاینده هوای تهران حتی با وجود بارش‌های پراکنده فراتر از حد مجاز رفته و به مرز هشدار رسیده است.

آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

طبق ماده۲ اساسنامه -جایگاه، اهداف و وظایف- شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مندرج در روزنامه رسمی مورخ 76/9/2، یکی از اهداف این شورا «تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی از فضای جامعه فرهنگی» است.

زبان فارسی پایه‌های اصلی فرهنگ

فرهنگ در کشور ما موضوع پیچیده‌ای است که ابعاد مختلفی دارد. حالا کاری به تعاریفی که معمولاً می‌شود، نداریم.

آماده‌باش برای 111گردنه حادثه خیز

امسال 111گردنه برفگیر و خطرناک برای پوشش امدادی به دستگاه‌های امدادرسان ازجمله هلال‌احمر از سوی پلیس راهور معرفی شده و قرار است نیروهای امدادی این جمعیت با استقرار در این نقاط، زمستانی امن را برای هموطنان رقم بزنند.

‌بادام‌، پایتخت دارد

شهرک‌های صنعتی ایران، نواحی‌ای هستند که با هدف توسعه صنایع و تمرکز کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی ایجاد می‌شوند.
رؤسای 3قوه در سالن اجلاس سران مطرح کردند

10 الزام فوری شفافیت در کشور

روسای قوه مجریه، مقننه و قضاییه روز گذشته در نخستین همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور مقامات ارشد کشور برگزار شد، به‌طور مشخص از 10دستور کار ضروری ایجاد شفافیت و اصلاحات در اداره کشور صحبت کردند.

خسارت‌های مالی و جانی آلودگی هوا در تهران چقدر است؟