• پنج شنبه 17 آذر 1401
  • الْخَمِيس 14 جمادی الاول 1444
  • 2022 Dec 08

تورم در اوج؛ انگلیسی‌ها در اعتصاب

افزایش هزینه زندگی در انگلیس باعث شده تا حداقل 9اتحادیه کارگری اعلام اعتصاب کنند
شاید اگر رهبران غربی، جام افسانه‌ای جمشید را داشتند تا در آن اوضاع و احوال آینده جهان را ببینند، هیچ‌گاه اوکراین را وارد جنگ با روسیه نمی‌کردند.از اسفندماه سال گذشته که جنگ در اوکراین آغاز شده، بسیاری از کشورهای اروپایی با اعتصاب و اعتراض بر سر افزایش هزینه‌های زندگی و تورم روبه‌رو بوده‌اند.

آزادی بیان

رئیس‌جمهور در دومین سال حضور خود در مراسم روز دانشجو نیز گفت‌وشنود کم‌حاشیه‌ای در سالن فردوسی دانشگاه تهران داشت. پشت درهای سالن اجتماعات، برخی تجمعات محدود، شعارهای اعتراضی سر می‌دادند اما در داخل سالن، آرامش حکمفرما بود.

چرا آلاینده‌های هوا باید دائم رصد شود؟

پس از معرفی چرخه مدیریت آلودگی هوا که هفته پیش در همین ستون با عنوان «اصول مدیریت کیفیت هوا» منتشر شد، اکنون لازم است هر کدام از فازهای چرخه مذکور با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
با «افشین سنگ‌چاپ»، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

کمبود تماشاچی تئاتر را کم‌رنگ کرده است

«افشین سنگ‌چاپ» از بازیگران فعال و باسابقه سینما و تلویزیون، فیلم‌ها و سریال‌های ماندگار و پربیننده‌ای را در کارنامه هنری‌اش دارد.
احمدرضا امیری سامانی از نقش ادبیات در روزهای سخت جامعه می‌گوید

ادبیات درمان نیست مسکن است

بعضی‌ها راه سختی را پشت سر می‌گذارند تا به آرزوهایشان برسند و پاداش این سختی، چشیدن طعم شیرین موفقیت است.

دارو به پیک مصرف رسید

مسئولان سازمان غذا و دارو از رفع کامل کمبودهای دارویی تا پایان آذر خبر می‌دهند و اینکه از اوایل دی‌ماه مشکل حادی در این‌باره وجود نخواهد داشت. البته همچنان انتقادات جدی به وزارت بهداشت وجود دارد و متخصصان حوزه درمان معتقدند بی‌توجهی‌های رخ داده.

رمزگشایی کشف ذرات اورانیوم در یک ضایعاتی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید محصول 20سال مذاکره با طرف‌های غربی بر سر پرونده هسته‌ای ایران، سند برجام بود؛ سندی که با امضای آن قرار بود ادعاهای بی‌پایه و اساس غربی‌ها درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پایان یابد.

خطای عجیب همراه اول

هشدار اشتباه همراه اول در مورد وقوع زلزله، روز گذشته باعث نگرانی مردم شد. تعداد قابل توجهی از کاربران سیستم عامل اندروید، تصویری به همراه یک صدای غیرمعمول و به قول بعضی از کاربران، اضطراب آور را روی گوشی‌های خود دریافت کردند.

راه طولانی اچ‌آی‌وی تا ایدز باورهای نادرست درباره این بیماری