09
پنج شنبه 17 آذر 1401
شماره 8659
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پهلوانان نمی‌میرند

یادداشت
ورزش و آداب پهلوانی از دیرباز در فرهنگ ایرانیان جایگاه خاصی داشته و گاهی در اشعار بزرگ‌ترین ادیبان ایران‌زمین متبلور شده است.
ویژه
این کشتی‌گیر مازندرانی تنها کسی است که قهرمانی در رشته آزاد، پهلوانی و ساحلی را تجربه کرده.
وقتی که بحث از ایام فاطمیه می‌شود و سخن از فاطمه س به میان می‌آید، یکی از نخستین کتاب‌ها و پیشنهادها را، کتاب معروف «فاطمه فاطمه است» دکتر علی شریعتی، جامعه‌شناس و اندیشمند مشهور ایرانی می‌دانند.
با شروع فصل سرما بسیاری از افراد به دلایل مختلف ازجمله شیوع انواع بیماری‌ها ترجیح می‌دهند تا غذاهای خود را به‌صورت آب‌پز تهیه کنند و از سرخ‌کردنی‌ها بپرهیزند.
گل خانه
یکی از مهم‌ترین دلایلی که به فصل پاییز لقب پادشاه فصل‌ها داده‌اند، همین تنوع و طیف گسترده‌ای از رنگ‌هاست که در هر گوشه و کنار این زمین خاکی به چشم می‌خورد.
«افشین سنگ‌چاپ» از بازیگران فعال و باسابقه سینما و تلویزیون، فیلم‌ها و سریال‌های ماندگار و پربیننده‌ای را در کارنامه هنری‌اش دارد.
بعضی‌ها راه سختی را پشت سر می‌گذارند تا به آرزوهایشان برسند و پاداش این سختی، چشیدن طعم شیرین موفقیت است.

درباره ورزش پهلوانی غفلت کردیم

گفت‌و‌گو با محمدرضا توپچی؛ پهلوانی که 2بار بازوبند پهلوانی را بر بازو بست
در دهه60که تیم‌های ورزشی به واسطه جنگ ایران و عراق و فضای آن روزهای جامعه کمتر در میادین بین‌المللی ظاهر می‌شدند، نبرد پهلوان‌ها تنور کم‌رمق ورزش را گرم نگه‌می‌داشت.
مردانی که گریه نمی‌کنند!

مردانی که گریه نمی‌کنند!

مردان قوی، مردان شکست‌ناپذیر، مردان محکم و سرسخت که هرگز گریه نمی‌کنند، خسته نمی‌شوند و هیچ ضعفی از خودشان نشان نمی‌دهند؛ این تصویر کلیشه‌ای از مردان، حاصل پدیده‌ای به نام مردانگی سمی است.
مربیگری به سبک آقای معمولی
مربیگری به سبک آقای معمولی
جهان فوتبال پر از چهره‌هایی است که به نظر می‌رسد ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند؛ از بازیکنانی که از محروم‌ترین مناطق حاشیه شهرها به بازی در بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا رسیده‌اند، تا مربیانی که آرزوهای میلیون‌ها هوادار یک تیم را برآورده کرده‌اند.ورگن کلوپ با قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا و لیگ برتر انگلیس با لیورپول، به پدیده‌ای در جهان فوتبال تبدیل شد.
گردشگران حرفه‌ای وقتی می‌خواهند کوله‌پشتی‌شان را ببندند و به کشورهای مختلف سفر کنند.

اعدام رقبا در وسط شهر!

این یک واقعیت ترسناک است که دنیا به نسبت افزایش جمعیت به جای نا‌امن‌تری برای زندگی بدل می‌شود، چون کارتل‌های بزرگ قاچاق انسان، اسلحه و مواد‌مخدر به همین نسبت بیشتر و بزرگ‌تر می‌شوند.

عروسک‌های سلبریتی

در سینما و تلویزیون ایران همواره عروسک‌هایی حضور داشته‌اند که برای نسل‌های مختلف خاطره‌انگیز شده و این فرصت را به آنها داده تا بخشی از دوران کودکی‌شان را با این عروسک‌ها به یاد آورند؛ عروسک‌هایی که گاه بعضاً در زمره عروسک‌های محبوب قرار گرفته.

جادوی رنگ‌ها

واژه طبیعت با آرامش گره خورده و کافی است در هر کجای این کره خاکی که هستید، مسیرتان را به سمت طبیعت تغییر دهید.رفتن به دل طبیعت روز و ماه و فصل خاصی ندارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
نمایشگاه هوایی تهران، کار خود را از سال1365 برای نمایش هواپیماهای فرسوده و قدیمی و همچنین آشنایی جوانان با پرواز و صنعت هوافضا آغاز کرد.
در دوران هشت‌ساله دفاع‌مقدس عملیات‌های زیادی علیه بعثی‌ها صورت گرفت که تعدادی از این عملیات‌ها به نام مقدس حضرت «فاطمه زهرا س » متبرک شدند
حتی اگر کتاب خواندن فقط یک سرگرمی باشد، بعد از مدتی دیگر دستمان می‌آید که چه ژانری از ادبیات موردعلاقه ماست و خواندن چطور آثاری حالمان را بهتر می‌کند.