• چهار شنبه 2 شهریور 1401
  • الأرْبِعَاء 26 محرم 1444
  • 2022 Aug 24

شتاب‌زدگی در انتشار گزارش فولاد

تحقیق و تفحص، ابزار نظارتی مجلس در همه ادوار فعالیت آن بوده است، اما اثربخشی این گزارش‌ها وابستگی زیادی به نحوه انعکاس آن در افکار عمومی و پیگیری نتیجه تحقیق و تفحص‌ها از طریق نهادهای ذیربط داشته است.

هشدار! ترافیک سنگین در راه است

پایتخت‌نشینان از فردا در انتظار ترافیک سنگین در سطح شهر تهران باشند. یک هفته پیش، ترافیک سنگین و غیرمنتظره‌ای در محورهایی همچون بزرگراه‌های شهید چمران، شهید همت، آیت‌الله صدر و خیابان‌های سئول و ولیعصر ایجاد شد.

خطای نابخشودنی

یکم. چند روز است رسانه‌های اهریمنی بهانه‌ای پیدا کرده‌اند برای متهم‌کردن جمهوری اسلامی به فسادسازمان یافته. مبنا را هم گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات فولاد‌مبارکه قرار داده‌اند.

برخورد بی‌تعارف با چک‌های برگشتی

آخرین حلقه اجرایی قانون جدید چک با ایجاد سامانه مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی _ محچک _ عملیاتی شد
سامانه انجام فرایند مسدودی حساب مرتبط با صاحبان چک‌های برگشتی که از ۷خرداد به‌صورت آزمایشی آغاز به‌کار کرده بود، دیروز در آستانه هفته دولت به‌صورت ملی عملیاتی شد.
تلسکوپ فضایی جیمز در جدیدترین تصاویر ارسالی، جزئیات درخشانی از سیاره مشتری را به تصویر کشیده است

غافلگیری جدید جیمز وب

تصاویر منتشر شده تلسکوپ جیمز‌وب از سیاره مشتری، دانشمندان را به حقایق جدیدی درباره این سیاره رساند.

توافق برجام نزدیک است؟

انتقادها از آمریکا برای تعلل در پاسخگویی به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و همچنین پاسخ ایران به این پیش‎نویس در حال بالا گرفتن است؛ موضوعی که حتی صدای مسئول سیاست ‎خارجی اتحادیه اروپا را نیز درآورده و زمینه‎ساز طرح انتقادهای ضمنی در این زمینه از سوی جوزپ بورل شده ‎است.

مصائب کارگران جنوب

شهریور از راه رسید، هوا در اغلب شهرها رو به خنکی می‌رود و خرماپزان همین‌روزها رخت سفر از جنوب می‌بندد. کارگران خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان اما همچنان زیر تیغ آفتاب طاقت‌فرسای جنوب کار می‌کنند تا نانی به خانه ببرند و در سفره‌شان بگذارند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهان

در همشهری آنلاین بخوانید

تداوم روند نزولی تورم ماهانه

راهنمای تحصیل بدون کنکور در سال‌1401