07
چهار شنبه 2 شهریور 1401
شماره 8574
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پکن به راه‌حل نظامی برای تایوان سوق داده شد

کیوسک
از زمانی که تسای اینگ‌ون، رئیس حزب دمکراتیک خلق و رهبر فعلی تایوان، در ماه می‌2016 قدرت را در دست گرفت، 58عضو کنگره آمریکا از این جزیره دیدن کرده‌اند.
ویژه
خطر اتمی به بالاترین حد خود در دهه‌های اخیر رسیده است. کشورهای دارای سلاح اتمی باید متعهد به عدم‌استفاده اولیه از این سلاح‌ها باشند.
جهان‌نما
بیش از 15سال از محاصره خفقان‌آور نوار غزه می‌گذرد؛ محاصره‌ای که بنا بر اعلام سازمان‌های حقوق بشری این منطقه را به زندان روباز بیش از 2میلیون فلسطینی تبدیل کرده است.

4بحران و یک جهان چندپاره

جنگ، تغییرات اقلیمی، کرونا و اختلال در زنجیره تامین کالا، در غیاب همکاری‌های بین‌المللی برای عبور از آنها، جهان را به سمت روزهای تاریک هدایت کرده است
گزارش 1
شیوع ویروسی مرگبار در جهان، تشدید آثار تغییرات اقلیمی، جنگ‌های بی‌امانی که به قدرت‌های جهان بهانه تسلیح مجدد را داده و اختلال گسترده در زنجیره تامین کالا، بحران‌های بزرگی هستند که جهان امروز با آنها مواجه است.
نه بنگلادش، نه میانمار؛ مسلمانان روهینگیا پناهی ندارند

نه بنگلادش، نه میانمار؛ مسلمانان روهینگیا پناهی ندارند

شرایط برای اقلیت مسلمان در دو سوی مرز میانمار و بنگلادش در جنوب شرق آسیا وخیم است. مسلمانان روهینگیا سال‌هاست که از شدت حملات بودائیان تندرو مجبور به فرار از محل اقامت خود در استان راخین میانمار شده‌ و به آن سوی مرز رفته‌اند اما در بنگلادش نیز اوضاع آنها به‌شدت بحرانی است.
ادامه تنش در روابط تل‌آویو-قاهره
«رونن بار»، رئیس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین‌بت به قاهره سفر کرده است. سفر این مقام صهیونیستی به مصر در اوج تنش در روابط تل‌آویو و قاهره صورت می‌گیرد.