• سه شنبه 24 اسفند 1400
  • الثُّلاثَاء 11 شعبان 1443
  • 2022 Mar 15

«دلتا کرون» پشت درهای ایران

رئیس کارگروه پیشگیری ستاد ملی کرونا می‌‌گوید: هنوز اطلاعات دلتاکرون تکمیل نیست، اما مسئولان نسبت به افزایش تست‌ها اقدام کنند
جهش متفاوت کرونا با ترکیب 2واریانت دلتا و اومیکرون از دی امسال مطرح شد، اما بعضی صاحب‌نظران آن را تأیید نکرده و اعلام کردند که این ویروس ناشی از آلودگی آزمایشگاهی است.

جنگ دوست دارید؟ بروید اوکراین

چند سالی است که دیگر سنت چهارشنبه سوری با سوءاستفاده بعضی افراد به تهدیدی برای خانواده‌ها و شهروندان تبدیل شده است.

فاصله در فهم منطق رهبری

یکی از ویژگی‌های ممتاز نظام سیاسی در اسلام، وجود جایگاه رهبری در رأس حاکمیت است که فرصت‌های فراوانی را برای حکمرانی مطلوب فراهم آورده است.

حمله شیمیایی برای فرار از سنگینی شکست

واکاوی علل و عوامل حملات شیمیایی عراق در سالگرد فاجعه حلبچه در گفت‌وگو با نویسنده کتاب «جنگ شیمیایی عراق علیه ایران»
بمباران شیمیایی منطقه کردنشین حلبچه از وحشتناک‌ترین و در زمره غیرانسانی‌ترین جنایت‌های تاریخ جنگ‌های جهان به‌شمار می‌رود که رژیم بعث عراق در 26اسفند ۱۳۶۶ درحالی‌که تنها ۲ روز از عملیات والفجر ۱۰ می‌گذشت، علیه ملت خودش مرتکب شد و تعجب جامعه جهانی را برانگیخت.

چندگونه جانوری در ایران درخطر انقراض هستند؟

طی نیم‌قرن اخیر بخش قابل‌توجهی از گونه‌های برجسته حیات وحش کشور یا منقرض شده‌اند و یا در معرض خطر شدید انقراض قرار گرفته‌اند. آمار اعلامی سازمان حفاظت محیط‌زیست نشان می‌دهد طی نیم‌قرن اخیر ٧٠درصد گونه‌های برجسته حیات وحش را از دست داده‌ایم و بسیاری از گونه‌ها ازجمله یوزپلنگ آسیایی نیز در لبه پرتگاه انقراض قرار دارند.

اینترنت در دوراهی گرانی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی روز گذشته در جریان کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بار دیگر از «اصلاح تعرفه» اینترنت در سال جدید خبر داد.

رنگ آشتی‌کنان در آستانه نوروز

تعدادی از کوچه‌های تهران در آستانه عید نوروز و نیمه شعبان، تغییر چهره می‌دهند؛ کوچه‌هایی که خیلی از آنها را شهروندان، «آشتی‌کنان» نام نهاده‌اند؛ کوچه‌هایی باریک که خاطره‌ها و ماجراهای تلخ و شیرینی در دل آنها به ثبت رسیده است.

ریاض در مذاکره با تهران حسن‌نیت ندارد

خروج اقتصاد ایران از بن‌بست رکود