• چهار شنبه 29 دی 1400
  • الأرْبِعَاء 15 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 19

بهار دیپلماسی در زمستان مسکو

رئیس‌جمهوری کشورمان امروز به‌دعوت رسمی همتای روس خود به مسکو می‌رود تا شاهد نقطه عطف جدیدی در روابط تاریخی 2کشور باشیم.
شهردار تهران، دیروز لایحه بودجه ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومانی سال 1401پایتخت را تقدیم رئیس شورای شهر تهران کرد

خبر خوش برای حمل و نقل عمومی زیر آسمان پاک

شهردار تهران در روزی که شهر هوایی پاک را تجربه می‌کرد، لایحه بودجه 1401پایتخت را تحویل رئیس شورای شهر تهران داد و با اشاره به سهم 32درصدی حمل‌ونقل و ترافیک گفت که سال آینده گام‌های بزرگی برای بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برداشته می‌شود.

چهار در یک

رسانه‌های مکتوب مسیر سختی را پیش‌رو دارند. مخاطب در دنیای سنتی رسانه تبدیل به شهروندرسانه‌ها در عصرپلتفرم‌ها شده است و خود تولیدکننده و توزیع‌کننده پیام است. دوره انحصار و ترکتازی رسانه‌های مرجع گذشته است و امروز «معنا» نه در بخش تولید پیام، بلکه در شبکه توزیع و در تعامل شبکه‌ای کاربران تعیین تکلیف می‌شود.

2022؛ سال‌ سرنوشت‌ اروپا

اروپایی‌ها در سال 2022 ضمن عبور از اختلافات داخلی، باید جایگاه خود را مقابل قدرت‌های جهانی چین، روسیه و آمریکا تعیین کنند
برای رهبران اتحادیه اروپا که سودای توسعه قدرت ژئوپولیتیک اروپا را در سر دارند، سال2022 سال پرچالش و سرنوشت‌سازی خواهد بود. طی 2سال گذشته، همه‌گیری کرونا و چالش‌های سیاسی مختلف، بسیاری از تلاش‌های آنها را برای تقویت قدرت قاره سبز بی‌ثمر گذاشته است.

دانش‌آموزان «شاد» را هک می‌کنند

مدتی پیش رئیس پلیس فتای کرمان خبر داد که شیادان مجازی به سامانه «شاد» رسوخ کرده‌اند و از معلم و مدیر گرفته تا دانش‌آموز و والدین آنها کلاهبرداری می‌کنند. بلافاصله چند روز بعد رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی هم از رخداد مواردی مشابه برای کاربران شاد در این استان خبر داد.

راهنمای دریافت وام بدون ضامن

به‌گفته وزیر اقتصاد از هفته آینده بانک‌های دولتی باید مسیر پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن را به روی مردم باز کنند.

حال این کودکان با «ترنم» خوش است

گرچه این روزها دغدغه‌ها بسیار است اما هنوز هم مصداق این بیت از شیخ اجل سعدی که می‌گفت «دوست آن باشد که گیرد دست دوست/ در پریشان حالی و درماندگی» را می‌توان به وفور در این شهر پیدا کرد. نمونه آن «خیریه دانشجویی تعالی راه نیکی و مهرترنم» است که رسالتش نشاندن لبخند بر لبان کودکان بیمار و نیازمند است.

روز هوای پاک و آلودگی

خبر آخر/پیروزی هندبال ایران بر استرالیا

رفع آلودگی هوا با عزم ملی

آماده‌باش امدادی‌ها در روستاهای سیل‌زده