• دو شنبه 20 دی 1400
  • الإثْنَيْن 6 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 10

کارت واکسن فقط 500 هزار تومان

ماجرای فروش کارت دیجیتال واکسن کرونا، ابعاد جدیدی پیدا کرده است؛ با اینکه وزارت بهداشت بر پیگیری موضوع تأکید می‌کند، اما بررسی‌ها حکایت از ادامه فعالیت این گروه‌های سودجو دارد. آنها افرادی هستند که اغلب در فضای مجازی با راه‌اندازی صفحه‌هایی با عنوان «کووید-19» یا «کارت دیجیتال» و یا «صدور کارت واکسن کرونا با تأییدیه وزارت بهداشت»، به‌راحتی کاسبی جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند و با گرفتن مبالغی اقدام به صدور کارت دیجیتال واکسن می‌کنند؛ کارت‌هایی که کاملا معتبر و قابل ارائه است و نشان می‌دهد متخلفان به شبکه اصلی ثبت اطلاعات وزارت بهداشت دسترسی دارند.

تسلیم‌نشدن در برابر‌دشمن زورگو جزو اصول انقلاب است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز یکشنبه در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم، قیام تاریخی ۱۹دی‌ماه ۱۳۵۶ قم را نشان‌دهنده «عمق اعتقاد دینی» و «غیرت دینی همراه با عقلانیت» خواندند و با اشاره به کینه عمیق آمریکا به نظام برخاسته از اعتقادات ملت ایران گفتند: باید با درک وظیفه کنونی، با امید و وحدت و قدرت به سمت چشم‌انداز روشن آینده حرکت کنیم که در این مسیر مسئولان نیز باید با تقویت و تکمیل ابعاد مردمی، تلاش‌های مشهود خود را برای حل مشکلات گسترش دهند.

رمز کاهش اختلافات در وین

خبرها از وین حاکی از رویداد جدیدی در فضای مذاکرات است. به زعم تحلیلگران اظهارنظر مثبت همه طرف‌های مذاکره‌کننده از گفت‌وگوهای دور هشتم و اذعان به کاهش اختلافات و رو به پیشرفت بودن آن نسبت به هفته‌های گذشته، افق جدیدی را پیش رو قرار داده‌است.

16 استان بالاتر از میانگین باسوادی

آمار نشان می‌دهد که مازندران با 99/15 درصد، باسوادترین استان ایران است و به‌طور کلی نرخ باسوادی 16استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد
هر سال دی‌ماه با هفته سوادآموزی شروع می‌شود و همین بهانه‌ای است تا نگاه فعالان اجتماعی و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی جلب شود.

مذاکرات وین؛ در مسیر کاهش اختلاف‌ها

ارزیابی‌ها از روند هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین نشان می‌دهد گفت‌وگوها با پیشرفت‌های محسوسی همراه بوده و از حجم اختلاف‌ها کاسته شده‌ است؛ موضوعی که تقریبا همه طرف‌های حاضر در مذاکرات طی روزهای اخیر بر آن تأکید کرده‌اند و معتقدند با ادامه چنین روندی، دستیابی به «توافق مثبت» در مدت کوتاه، دور از دسترس نیست.

بودجه حمل‌و‌نقل عمومی روی ریل افزایش

بعد از رایزنی‌های شهرداری و شورای شهر تهران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقدمات افزایش بودجه 1401کشور در حوزه حمل‌ونقل عمومی فراهم شد. در لایحه بودجه 1401دولت به مجلس سهم اندک شهرداری‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده بود.

موبایل قاپی به زیر 18سال رسید

سرقت در تعاریف کلاسیک جرم‌شناسی، جزء جرائم اقتصادی دسته‌بندی می‌شود و یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید. جامعه‌شناسان، فقر، ناهنجاری‌های اقتصادی و نابرابری طبقاتی را از زمینه‌های مهم وقوع سرقت در جامعه می‌دانند و معمولا میان مشکلات اقتصادی و جرائمی همچون سرقت، رابطه‌ مستقیم درنظر می‌گیرند.

سهم موتورسواران از حوادث رانندگی معابر شهری

چه کسانی می‌توانند سربازی را بخرند؟

آخرین خبر/ استخدام ۳۴ هزار معلم جدید