• چهار شنبه 15 دی 1400
  • الأرْبِعَاء 1 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 05

دلار روی موج عقب‌نشینی

قیمت هر دلارآمریکا روز سه‌شنبه و بعد از60روز از آغاز دور جدیدی از رشد، تحت‌تأثیر عوامل سیاسی و اقتصادی به کانال 28هزار تومان عقب‌نشینی کرد، با این حال قیمت دلار هنوز به سطح 2ماه پیش بازنگشته است. به گزارش همشهری، قیمت هر دلارآمریکا از نیمه آبان ماه و اندکی قبل از آغاز دور جدید مذاکرات وین وارد یک روند صعودی شد و از آن زمان تا اواخر آذر ماه نزدیک به 10درصد رشد کرد اما با آغاز زمستان روند صعودی قیمت دلار متوقف شد و ظرف چند روز گذشته حتی شیب نزولی قیمت دلار بیشتر شده است به‌طوری که هفته قبل قیمت دلار ابتدا به کانال 29هزار تومان سقوط کرد و ظرف 2روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا دست‌کم با 1.5درصد افت به کانال 28هزار تومان عقب‌نشینی کرد.
به مناسبت سالروز شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهراس و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تهران رخت عزا به تن کرد

عطر یاس در شهر پیچید

اینجا تهران است؛ شهر همیشه بیدار که در مناسبت‌های مختلف پیشقدم در برپایی مراسم‌ است. از چند روز پیش نقطه به ‌نقطه این شهر بزرگ به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهراسسیاهپوش شد؛ از بازار بزرگ گرفته تا خیابان بالابلند ولیعصرعج، مناطق حاشیه‌ای و روی عرشه پل‌ها. هر گوشه از شهر با نصب پارچه و پرچم‌های سیاه رخ دیگری از خود نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که کالبد این شهر بزرگ رنگ ماتم و سوگواری به خود گرفته است.

معنایابی مکتب شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا س

سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهراس و تقارن آن با این روزها که مردم در سوگ شهادت سیدشهیدان جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی نشسته‌اند، فرصت مناسبی است تا در یک بررسی اجمالی بدانیم بین 2 مکتب حضرت زهراس و مکتب حاج قاسم که در واقع متأثر از مکتب صدیقه طاهره است، تا چه میزان پیوند وجود دارد.
سفر آتی رئیسی به روسیه نقطه‌عطفی در روابط دو کشور به‌شمار می‌رود

ایران در مسیر همکاری راهبردی با روسیه

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان قرار است در روزهای آینده به مسکو سفر کند؛ سفری که به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور انجام می‌شود و در شرایط کنونی تحولات جهانی و منطقه‌ای، از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار است و نقطه عطفی در روابط دو کشور به‌شمار می‌رود.

اولویت مترو، تکمیل خطوط فعلی

حادثه خروج قطار مترو از ریل در خط 5 و برخورد با قطاری دیگر که چهارشنبه 2 هفته پیش رخ داد، برای یک روز ایستگاه صادقیه و این خط را با اختلال جدی روبه رو کرد.

اومیکرون مدرسه‌ها را تعطیل می‌کند؟

تقابل آموزش حضوری و سلامت همچنان ادامه دارد. از یک‌سو پدران و مادران نگران سلامت فرزندان دانش‌آموز خود هستند که باید در شرایط کرونایی به مدرسه بروند و در کلاس‌های شلوغ و پرتعداد درس بخوانند و از سوی دیگر مدیران وزارت آموزش و پرورش تأکید دارند که شرایط عادی است و تحصیل حضوری باید ادامه پیدا کند و دانش‌آموزان به مدرسه بروند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌گوید توقع این است که نمایندگان در لایحه بودجه دولت، تغییرات عمده‌ای ایجاد نکنند

مجلس باید اصل را بر‌ لایحه بگذارد نه طرح

هم سابقه نمایندگی ‌ مجلس را دارد، هم سابقه وزارت و حضور در دولت را.

خبر/ تجلیل شهردار تهران از خانواده شهدای مدافع حرم

ایرانی ها چقدر ورزش می کنند؟

می ترسیدم به سرنوشت بچه‌هایم دچار شوم