02
چهار شنبه 15 دی 1400
شماره 8406
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معنایابی مکتب شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا س

یادداشت
سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهراس و تقارن آن با این روزها که مردم در سوگ شهادت سیدشهیدان جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی نشسته‌اند، فرصت مناسبی است تا در یک بررسی اجمالی بدانیم بین 2 مکتب حضرت زهراس و مکتب حاج قاسم که در واقع متأثر از مکتب صدیقه طاهره است، تا چه میزان پیوند وجود دارد.
دیپلماسی
هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام درحالی در هتل کوبورگ وین ادامه دارد که شواهد موجود نشان می‌دهد طرف‌های غربی همچنان بر طبل «ضرب‌الاجل» می‌کوبند و قصد دارند با فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، مذاکرات را از مسیر اصلی خود که بررسی مسائل اصلی مانند چگونگی لغو تحریم‌ها، راستی‌‌آزمایی و ارائه تضمین‌های روشن بر ادامه توافق است، منحرف کنند.
سفر آتی رئیسی به روسیه نقطه‌عطفی در روابط دو کشور به‌شمار می‌رود

ایران در مسیر همکاری راهبردی با روسیه

دولت
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان قرار است در روزهای آینده به مسکو سفر کند؛ سفری که به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور انجام می‌شود و در شرایط کنونی تحولات جهانی و منطقه‌ای، از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار است و نقطه عطفی در روابط دو کشور به‌شمار می‌رود.

چرا روسیه «شریک راهبردی» ایران است

سفر آتی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان به مسکو علاوه‌بر جنبه‌های اقتصادی، از اهمیت سیاسی و راهبردی ویژه‌ای نیز برخوردار است؛ اهمیتی که با توجه به جریان داشتن گفت‌وگوهای برجامی در وین دوچندان شده ‌است و این پیام را برای طرف‌های غربی دارد که جمهوری‌اسلامی موفقیت سیاست‌خارجی خود را در گرو توافق هسته‌ای نمی‌داند.
روی خط مجلس/ اروپایی‌ها از آمریکا می‌ترسند
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه زمانی اروپایی‌ها قصد هتل‌سازی در ایران را داشتند و آنقدر هیأت اقتصادی می‌فرستادند که مکان اقامت برای آنها نداشتیم، گفت: همان‌ها از ترس آمریکا از همکاری با ایران دست کشیدند و حتی نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش و ایجاد امنیت برای اروپا را انکار می‌کنند؛ درحالی‌که در خفا به آن اعتراف دارند.